فرمانده سپاه روح‌الله گفت: رسانه ها نقش موثری در فرهنگ سازی و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند.
کد خبر: ۹۱۶۴۶۷۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله به همراه مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان مركزي به مناسبت روز خبرنگار در دفتر خبرگزاری ایرنا استان مرکزی حضور یافت و از تلاش فعالان عرصه خبر در آگاهی بخشی جامعه تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این بازدید با اشاره به اینکه خبرگزاری ایرنا تریبون رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: هر حرف و موضعی از جانب نظام از طریق خبرگزاری ایرنا منتشر می شود و بدین جهت سیاست های خاص خود را می طلبد.

وی سرعت، دقت و حرفه ای بودن خبرنگاران این خبرگزاری را قابل تقدیر دانست و افزود: حضور انسجام بخشی که این رسانه در صحنه های خبری دارد بسیار مناسب است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی وجود معنویت در انقلاب اسلامی را از مهمترین مولفه های قدرت دانست و گفت: هیچ کدام از انقلاب های مطرح در دنیا تاکنون حرف جدیدی نداشته اند به جز انقلاب اسلامی که با معنویت خود حرف جدیدی برای دنیا به همراه داشت؛ عنصر وجودی معنویت در ملت ایران تاکنون دستاوردهای بسیاری را برای کشور به ارمغان آورده است.

وی وجود رهبری الهی، آرمان های بزرگی همچون تشکیل تمدن اسلامی، ملتی بزرگ و انقلابی و داشتن دشمن بزرگی چون نظام استکبار را چهار عنصر کلیدی در انقلاب اسلامی دانست و افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی اقتدار روزافزون نداشت دشمن اینگونه مستقیم وارد میدان مبارزه نمی شد.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی فرزندان ملت ایران هستند، بیان داشت: سپاه پاسداران نیرویی مردمی، مقتدر و انقلابی است که چهل سال در خدمت انقلاب و مردم بوده و در این راه مجاهدت های فراوانی از خود نشان داده است؛ در واقع کار سپاه یک کار ویژه ای است که در بین نیروهای مسلح برجسته تر است.

وی وجود فرهنگ بسیجی در میان ملت ایران را از مهمترین دلیل حضور معنادار در صحنه های مختلف انقلاب دانست و افزود: امروز به برکت خون شهدا به نقطه ای رسیده ایم که روز به روز بر اقتدار ما افزوده می شود و دشمن از این اقتدار هراس زیادی دارد؛ به طوری که در طول این چند سال هر گزینه ای را علیه ملت ایران استفاده کرده ولی هر روز با ناکامی و شکست جدی مواجه شده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درخصوص سپاه پاسداران تصریح کرد: ایشان می فرمایند هر ستونی بلرزد باید آن را به ستون مستحکم سپاه وصل کنیم؛ این نشان تأیید عملکرد سپاه است چراکه سپاه همواره با مردم بوده و با مردم باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه در سال جاری مهمترین برنامه استان برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است، گفت: رسانه ها نقش موثری می توانند در برگزاری کنگره داشته باشند چراکه علاوه بر کاهش هزینه های میدانی و تبلیغاتی می توانند نقش موثری در فرهنگ سازی و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشند.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه در کنگره شهدای استان بنا را بر این گذاشته ایم که از هرگونه کار تبلیغی صرف نظر کنیم و محور کار تبیینی باشد، افزود: امروز کار بزرگ رزمندگان و نیروهای مردمی که در دفاع مقدس خوش درخشیدند باید برای نسل جوان تبیین شود و کنگره شهدا این قابلیت را به ما می دهد که در جهت سیره و راه شهدا فرهنگ سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه رزمندگان دفاع مقدس امروز باید به عنوان الگوهای برتر نسل جوان معرفی شوند، گفت: در دفاع مقدس با دست خالی در برابر دشمنان پیروز شدیم؛ امروز که مشکلات ما بیشتر از آن زمان نیست، و اگر از این الگو و گنج تمام نشدنی به بهترین نحو استفاده کنیم قطعا در جنگ های پیش رو بر دشمن پیروز خواهیم شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه امروز دشمن تمرکز خود را بر ایجاد جنگ روانی گذاشته است، عنوان کرد: اینجا اهمیت رسانه و فضای مجازی بیشتر است، باید در این رویارویی مستقیم با نظام استکباری نقش موثری را ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید به نقطه ای برسیم که دیگر تحریم تهدید نباشد، گفت: استفاده از توان و ظرفیت های داخلی باید مد نظر همه قرار گیرد و در این جا رسانه ها رسالت سنگینی را بر عهده دارند و می توانند با فرهنگ سازی در این زمینه موثر واقع شوند.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات