نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که ایران ۲ برابر میانگین جهانی خانه خالی دارد، گفت: داشتن ۵ تا ۶ درصد خانه‌های خالی در هر کشور طبیعی و یک نیاز است، اما ۱۰ درصد مقداری زیاد است.
کد خبر: ۹۱۶۴۷۱۸
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسام عقبایی اظهار کرد: میانگین کشور‌های توسعه یافته ۵ تا ۶ درصد است و فعلا در ایران حدود ۱۰ درصد خالی است که عدد بزرگی با توجه به نُرم جهانی نیست.

وی با تاکید بر این‌که همچنان باید مبارزه با خانه‌های خالی را در سرلوحه برنامه‌ها داشته باشیم، ادامه داد: در همه دنیا با ابزار مالیات‌های سنگین با خانه‌های خالی که در جهت ایجاد سوداگری از آن‌ها استفاده می‌شود را کنترل می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو برابر میانگین جهانی خانه خالی در کشور داریم؛ داشتن ۵ تا ۶ درصد خانه‌های خالی در هر کشور طبیعی و یک نیاز است، اما ۱۰ درصد مقداری زیاد است.

وی بیان کرد: باید به سمت و سویی برویم که خانه خالی سوداگرانه در کشور وجود نداشته باشد، اگر هم خانه خالی وجود داشته باشد در مسیر اجاره یا فروش باشد. نه این‌که یک خانه سال‌های سال‌ها در راستای سوداگری خالی باشد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بنابراین باید ۵ تا ۶ درصد موجود واحد‌های مسکونی کشور در جهت مانور داده اجاره و مسیر فروش باید خالی باشند.

ارسال نظرات