نماز عید قربان در مسجد جامع بهاباد اقامه شد

نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام سید علی رضی بهابادی امام جمعه موقت و با حضور اقشار مختلف مرد م. ولائی بهاباد درمسجد جامع این شهر برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۶۴۷۳۸
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام سید علی رضی بهابادی امام جمعه موقت بهاباد درخطبه‌های نماز عید قربان با تبریک عید سعید قربان و سغارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی وترک محرمات و گناهان گفت:: عید قربان، عید بندگی و دلدادگی و عید ایثار و اخلاص و از خود بریدن باید دل را از خدایان پوشالی که برای خود ساخته است، پاک و وارسته کرد. باید این همه بند را که به پای روح پیچیده، برکند.
امام جمعه موقت بهاباد تصریح کرد: مکه و منی قربانگاه عاشقان است؛ همان نقطه عالم است که در آنجا، پدر توحید به فرزندان آدم آموخت: دل‎بستن به جان و فرزند نیز رنگ و بوی شرک دارد.
وی با اشاره به اینکه عیدقربان دارای آموزه‌های فراوانی است تاکید کرد: قربانی در منا مقدمه رسیدن به عید سعیدغدیرخم است.
امام جمعه موقت بهاباد با تبریک دهه امامت و ولایت و عیدغدیر خم تصریح کرد: رسیدگی به مساکین، مستضعفان و فقرا و اطعام نیازمندان باید در دستور کار مسلمانان در دهه امامت و ولایت قرار بگیرد.
وقت نماز عید سعید فطر (روز اول ماه شوال) و قربان (روز دهم ماه ذی‌الحجه) از اول آفتاب روزعید تا هنگام ظهراست، مستحب است نماز عید سعید قربان پس از طلوع آفتاب خوانده شود.

انتهای پیام /د
ارسال نظرات
آخرین اخبار