خبرهای داغ:
مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۹۸۱ گواهی استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی از ابتدای امسال در استان صادر شده است، گفت: از این تعداد، هشت هزار و ۳۷۵ گواهی مربوط به کالاهای وارداتی است.
کد خبر: ۹۱۶۴۸۷۳
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

منصور جلایر در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ارومیه، با اشاره به عملکرد چهار ماهه اداره کل استاندارد استان، اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۲۷۲ واحد تولیدی در استان مشمول مقرارت استاندارد اجباری بوده که یک هزار و ۴۲۵ نوع فرآوری تولید می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر آن در این مدت ۶۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان صادر، ۱۵۳ پروانه تمدید، ۱۴ پروانه تعلیق، ۹۶ پروانه ابطال و ۲۱ مجوز کاربرد علامت استاندارد در آذربایجان‌غربی صادر شده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه به تعداد ۹ هزار و ۹۸۱ گواهی استاندارد از ابتدای سال جاری تاکنون کالاهای صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است، بیان کرد: از این تعداد، هشت هزار و ۳۷۵ گواهی مربوط به کالاهای وارداتی و یک هزار و ۶۰۶ گواهی مربوط به کالاهای صادراتی بوده است.

وی عنوان کرد: بررسی وضعیت فعالیت، استحکام، کیفیت و وجود مشکل در آسانسورها بر عهده اداره استاندارد است و کارشناسان این نهاد در کنار آزمایشگاه‌ها‌ی همکار با حساسیت ویژه‌ای کیفیت آسانسورها و نحوه نصب آنها را مورد بازرسی قرار می‌دهند و از کمترین مشکل در این خصوص چشم‌پوشی نمی‌کنند زیرا این امر به صورت مستقیم با زندگی افرادی که از آن استفاده می‌کنند در ارتباط است.

جلایر تصریح کرد: در چهار ماه نخست سال جاری ۲۷۷ فقره گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور با هدف حفظ جان شهروندان در استان صادر  و همچنین ۹۵۶ بازدید فنی از آسانسورها در استان در این مدت گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 128 مورد نمونه توسط آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد استان مورد آزمون قرار گرفته است، اظهار کرد: علاوه بر آن در این مدت یک هزار و ۵۸۱ مورد نمونه در این مدت توسط آزمایشگاه‌های همکار مورد آزمون قرار گرفته است.

جلایر گفت: علاوه بر آن در این مدت ۲۶۹ مورد آزمون باسکول ثابت همکف توسط شرکت‌های تائید صلاحیت شده در سطح استان انجام شده و همچنین ۱۱ مورد آزمون انگ فلزات گرانبها در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل استاندارد آذربایجان‌غربی در راستای وظایف نظارتی، کنترلی و برای حفظ حقوق شهروندان و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی انظارت مستمر بر تجهیزات تفریحی استان دارد، بیان کرد:در این راستا اداره کل استاندارد یک هزار دستگاه را مورد آزمایش قرار داده است.

 جلایر بیان کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و حفظ امنیت، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ مورد بازرسی فنی از تأسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع انجام شده و علاوه بر آن از 12 جایگاه CNG توسط این‌‌ اداره بازرسی به عمل آماده است.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات