تجلیل از خبرنگاران شهرستان سرخه به مناسبت روز خبرنگار

فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرخه از خبرنگاران فعال تجلیل و تقدیر کردند
کد خبر: ۹۱۶۴۹۳۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، علی محمد مویدی زاده فرماندار شهرستان سرخه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان ضمن تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: ۱۷ مرداد مصادف با روز خبرنگار، هرسال بهانه‌ای می‌شود که دریک جمع صمیمی در خدمت خبرنگاران بوده و به مسائل و مواردی که می‌گویند بپردازیم تا بتوانیم با کمک و همراهی و هم فکری همدیگر برخی از مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم و تلاش کنیم اقداماتی که این عزیزان انجام می‌دهند بیشتر موجب توسعه و پیشرفت شهرستان وموجب افزایش سطوح مختلف فرهنگی، عقیدتی شود.
فرماندار شهرستان سرخه ادامه داد: اطلاع رسانی باید به گونه‌ای باشد تا آنجایی که ضرورت دارد در معرض اخبار شهرستان قرار گیرد تا مردم مطلع شوند در حوزه‌ای که زندگی میکنند چه اتفاقی می‌افتد و چه اتفاقی قرار است بیفتد.
مویدی زاده با بیان اینکه در حکومت‌ها و در دموکراسی‌های امروزی پایه‌های عمده مطبوعات و رسانه‌ها هستند گفت: یکی از مسائل عمده که در حوزه خبری وجود دارد غیر از اطلاعات عمومی، افراد رانسبت به مسائل مختلف حساس می‌کنند وباعث می‌شود در حوزه‌های مختلف علوم آن‌ها مورد توجه قرار گیردتا مردم بتوانند با اطلاعاتی که به دست می‌آورند به حد و حدود‌ی که نیاز است برسند وعمده‌ترین چیزی که باعث می‌شود پایه‌های دموکراسی پایدار بماند و مردم حق و حقوق خودشان را بدانند اطلاعات عمومی وعلم مردم است.
فرماندار شهرستان سرخه تصریح کرد: هر چه جامعه باسوادتر باشد حکومت کردن بر آن‌ها مشکل می‌شود. میزان سواد و درک افراد از مسائل عمده حوزه خودشان افزایش پیدا می‌کند و پاسخگویی‌ها افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود پایه دموکراسی شکل بگیرد.
وی در ادامه به مشکلات حوزه خبرنگاری در شهرستان اشاره کرد و اظهار کرد: در حوزه خبرنگاری شهرستان مشکلی که وجود دارد یک آینده شغلی مبهم خبرنگار است و عمدتا اقدامات شما به صورت رایگان و فی سبیل الله است لذا دغدغه ما این است که این قضیه باید تا حدودی سر وسامان پیدا کند.
موضوع دیگر افزایش دانش و استفاده از دانش و تجربه و اندوخته‌های دیگران در امر خبرنگاری است که ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی را افزایش می‌دهد و در حوزه کاری میزان توانمندی افزایش پیدا می‌کند.
مویدی زاده افزود: وقتی میزان آموزش افزایش پیدا کند باعث می‌شود آنچه در خبر درج می‌شود خبر باشد و خبرنگار باید بداند دغدغه مردم چه چیزی است و بیشتر به همان سمت گرایش پیدا کند و زاویه‌های مختلف وارد نشود.
فرماندار شهرستان سرخه با اشاره به این موضوع که از خصوصیات خبرنگار وجود تقوای خبرنگاری است بیان کرد: هدف از خبر انجام اطلاع رسانی و بیان مسائلی است که در جامعه شهری وجود دارد اگر حوزه خبری وارد گروه بندی‌های مختلف شود و نتواند رسالت و استقلال خود را حفظ کند حوزه خبرنگاری از رساله خود فاصله می‌گیرد باعث تشویش اذهان عمومی و جامعه دچار مشکل می‌شود
در حوزه خبری خبرنگار باید به دغدغه مردم بپردازد و منعکس کننده نظرات مردم باشد. خبرنگار باید هم با خودش هم با مسئولین و مردم صادق باشد اگر این موضوع خدشه دار شود جایگاه‌ها خراب می‌شود.
مویدی زاده افزود: ما همه به دنبال افزایش امید به مردم هستیم. نقد برای همه است و ما نقد و انتقادات را صادقانه می‌پذیریم و پاسخگو هستیم و کاری که در حد بضاعت خودمان باشد نادیده نمیگیریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار