رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان استارت آپ گیاهان دارویی و بلوط را با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد با همکاری برخی ارگان‌ها از جمله استانداری در آذرماه برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۶۴۹۹۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سعید فرح بخش در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری رویداد استارت آپی در آذرماه 98 در لرستان، اظهارکرد: دانشگاه علمی کاربردی استان استارت آپ گیاهان دارویی و بلوط را با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در استان وجود دارد با همکاری برخی ارگان‌ها از جمله استانداری در آذرماه برگزار خواهد کرد.

وی تاکید کرد: انتظار ما این است که این رویداد موجب تحولی در صنعت گیاهان لرستان شود زیرا استارت آپ‌ها میانبری در راستای تحول صنایع مختلف کشور هستند و از سوی دیگر نقش مهمی در اشتغال‌زایی زایی و پیشرفت استان  دارند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: باید در زمینه گسترش استارت آپ‌ها فرهنگ‌سازی شود تا صاحبان ایده مشارکت کنند.

فرح بخش در ادامه به پذیرش دانشجو در مهرماه اشاره و گفت: مهرماه سال جاری  131رشته در دوره کاردانی در بیست مرکز و ۸۶  رشته در دوره کارشناسی خواهیم داشت.

وی افزود: پذیرش دانشجو در دوره کاردانی ۲۷مرداد و پذیرش دوره کارشناسی دوم شهریور انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه در پذیرش مهرماه ۹۸ چند رشته جدید ارایه می‌شود، تصریح کرد: در دوره کاردانی رشته پست، تکنولوژی آموزشی ،طراحی چاپ و آرایش زنان و در کارشناسی نیز رشته‌های مانند مدیریت تجاری را ارائه می‌کنیم.

فرح بخش در رابطه با ممنوعیت فعالیت دانشگاه‌های وابسته به مراکز دولتی نیز توضیح داد: طبق مصوبه دولت همه این دانشگاه‌ها باید منحل شود برهمین اساس پایان شهریور ۹۸ در لرستان نیز خاتمه همکاری ۹ دانشگاه‌ وابسته به مراکز دولتی است که در این راستا مقدمات لازم را فراهم کرده‌ایم.

وی گفت: البته چندمرکز جایگزین برای مراکزی که به فعالیت خود خاتمه خواهند داد درنظر داریم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان در مورد جذب اساتید نیز بیان کرد: با توجه به طرح ساماندهی اساتید، در حال حاضر۰ ۹۰ مدرس با تایید علمی صلاحیت همکاری را با دانشگاه علمی کاربردی کسب کرده‌اند.

فرح بخش در پایان گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان طرح ساماندهی اساتید، ماموریت گرایی مراکز و افزایش نظارت را در راستای کیفیت گرایی در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات