خبرهای داغ:
رئیس پلیس راهور شاهرود با اشاره به هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای زیرساخت ترافیکی شاهرود گفت: برای اسکان ماشین‌های سنگین در خارج از شهر با همکاری اداره حمل و نقل جاده‌ای استان تمهیدات لازم اتخاذ شده است.
کد خبر: ۹۱۶۴۹۹۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲
هزینه ۳ میلیارد تومانی برای زیرساخت های ترافیکی شاهرود/اسکان ماشین های سنگین در خارج از شهربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ ستاد مجید فرزانه در نشست خبری با اصحاب رسانه شاهرود با بیان اینکه ۷۴ درصد تلفات ماشین و موتور بر اثر ضربه به سر و گردن است اظهار کرد: بیش از ۱۶ هزار نفر کشته و بیش از ۳۰۰ هزار نفر مجروح و ۷۰ هزار نفر ضایعه نخاعی بر اثر نبستن کمربند و گذاشتن کلاه ایمنی است.
وی افزود: سالانه در ایران حدود ۳۶ هزار نفر بر اثر قرار ندادن کلاه ایمنی کشته می شوند و درخواست ما این است موتور سیکلت سواران که کلاه ایمنی ندارند به قانون تمکین و کلاه ایمنی بگذارند و قانون را رعایت کنند.
رئیس پلیس راهور شاهرود با بیان اینکه بسیار خوش‌بینانه ۲۰ درصدراکبین موتور سیکلت کلاه ایمنی استفاده می کنند بر فرهنگ سازی در راستای کاهش تلفات تاکید کرد.
وی با بیان اینکه ۲/۵ درصد دیه بدون حضور پلیس و با تفاهم مقصر و غیر مقصر و رجوع به شرکت بیمه انجام می شود گفت: این درصد حدود ۱۰ میلیون تومان است که بدون نیاز به پلیس انجام می شود و در مبالغ بالاتر به صراحت در قانون آمده که صحنه تصادف منجر به خسارت را به هم بزنند و در تصادفات جرح و فوت اگر فرار کنند از علل تشدید جرم است.
فرزانه با اشاره به استفاده از تلفن همراه در رانندگی اظهار کرد: متاسفانه این مورد زیاد است و میزبان هوشیاری راننده به جلو را چهار برابر کاهش می دهد و استفاده از فضای مجازی در حین رانندگی تا ۲۳ برابر کاهش هوشیاری راننده را به همراه دارد که باید فرهنگ سازی کرد.
وی با اشاره به مشکل توقف وسایط نقلیه در پیاده روها و عدم رعایت سرعت مطمئنه و توقف دوبل از دیگر عوامل معضلات ترافیکی و رانندگی است افزود: امسال با نصب دوربین در سطح شهر، ۲۳ درصد کاهش تصادفات را داشته ایم.
فرزانه با اشاره به قول اداره حمل و نقل پایانه های استان مبنی بر در اختیار قرار دادن زمین به مساحت ۲۰ هکتار و امکانات لازم برای رانندگان خودروهای سنگین داخل شهر بر حل مشکل حضور ماشین ها سنگین در شهر با ایجاد این مکان تاکید کرد.
رئیس پلیس راهور شاهرود با بیان اینکه در سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای زیرساخت ترافیکی هزینه شده است افزود: با مصوبه شورای استان، یک میلیارد تومان برای فاز دوم دوربین‌های شهری اعتبار از سوی استانداری تخصیص یافته و سه میلیارد تومان هم شهرداری باید بگذارد تا فاز دوم این طرح که ورودی‌ها و خروجی‌ها و اتوبان بسطام را پوشش می‌دهد اجرا شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها