مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه بیش از 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر جذب شده است گفت: هم اکنون نیز بخش خصوصی در این بندر فعال است و برای جذب بیشتر سرمایه بخش خصوصی نیز برنامه داریم.
کد خبر: ۹۱۶۵۰۵۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از بندرانزلی، حمیدرضا آبایی عصر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه دریایی در انزلی اظهار داشت: خبرنگاران با انتقال درست اخبار گامی موثر در جهت اعتلای عملکرد بندرانزلی برمی‌دارند و از زحمات تمامی این افراد قدردانی می‌کنم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه حمل و نقل دریایی در توسعه پایدار اقتصاد کشور موثر است گفت: طبق آمار بیش از 80 درصد کالاها از طریق حمل و نقل دریایی انجام می‌شوند و با توجه به قوانین جهانی روزی برای تقدیر از تمام فعالان حوزه حمل و نقل دریایی درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سابقه طولانی بندرانزلی در زمینه تراتزیت کالا تصریح کرد: بندر انزلی در ترانزیت کالا در کریدور شمال و جنوب نقش اساسی دارد و وضعیت این بندر در توسعه تجارت در کشور بسیار تاثیرگذار است.

آبایی با بیان اینکه بندرانزلی می‌تواند به جایگاه گذشته خود برگردد افزود: یکی از دلایل عقب بودن بندرانزلی از بنادر استان‌های همجوار، شرایط جوی این منطقه است اما امکانات این بندر در حال بروزرسانی است و بایستی با آماده کردن زیرساخت‌های لازم، امکانات با توجه به ماهیت کالاها تغییر کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: بندر انزلی حدود 150 هکتار اراضی دارد که اگر با قوانین منطقه آزاد اداره شود می‌تواند در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی موفق عمل کند همچنین قرار است که ظرفیت سیلوهای این بندر به 66 هزار تن افزایش یابد و هدف ما این است که کشور در زمینه تامین کالاهای اساسی به خودکفایی برسد.

آبایی رشد 56 درصدی کانتینر در 4 ماهه نخست امسال را نشان‌دهنده ظرفیت بالای بندرانزلی دانست و عنوان کرد: اگر با احداث سیستم‌های صوتی، سردخانه‌های نگهداری کالاها و بسته بندی کالاها را در بندر انزلی فعال‌کنیم ظرفیت این بندر ارتقا می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه بیش از 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر جذب شده است خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز بخش خصوصی در این بندر فعال است و برای جذب بیشتر سرمایه بخش خصوصی نیز برنامه داریم.

وی با تاکید بر فرهنگسازی رسانه‌ها در استفاده بیشتر از ظرفیت بندر انزلی بیان کرد: در کشور ما هنوز فرهنگ غله‌داری و استفاده از سیستم‌های کانتینری وجود ندارد و استفاده از کالاهای فله‌ای و فرهنگ غله‌داری باید در دستور کار سازمان‌های دخیل در واردات قرار گیرد.

آبایی ابراز داشت: وقتی غلات وارد یک استان می‌شود بایستی صنایع پشتیبان آن نیز در آن استان وجود داشته باشد و یکی از دلایل عقب بودن بندر انزلی از بندر امیرآباد نبود بستر مناسب برای عملیات تخلیه و بارگیری غلات است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری گفت: در سال 98 زمان انتظار کشتی‌ها در بندر انزلی کاهش یافت و اقداماتی نظیر ساخت موج شکن و حوضچه نیز انجام شد و بایستی برای ورود سرمایه گذاران جهت ساخت اماکن تفریحی و هتل در این بندر برنامه‌ریزی شود.

آبایی با تاکید بر ورود سرمایه‌گذاران از کشورهای حاشیه دریای خزر تصریح کرد: ورود سرمایه‌گذاران از کشورهای حاشیه دریای خزر در بندر انزلی از اهمیت بالایی برخوردار است و قرار است یکی از بحث‌های اصلی در نشست سه جانبه بین ایران، آذربایجان و روسیه اعلام آمادگی بندر انزلی برای ورود سرمایه گذاران کشورهای حاشیه دریای خزر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات