رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: همایش کشوری پیشگامان آیین محبت با حضور ۲۰ استان ۲۴ مردادماه در مرکز همایش های بین المللی روزبه زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۶۵۱۰۱
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،پرویز قزلباش امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: حوزه سلامت به دنبال تعامل سازنده با رسانه های استان زنجان است که این تعامل به چارچوب هایی برای اطلاع رسانی در این حوزه منتج شده است که در این راستا جشنواره رسانه ها و سلامت را برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از برگزاری جشنواره پیشگامان آیین محبت در استان زنجان خبر داد و گفت: در استان زنجان موسسات خیریه متعددی فعالیت می کنند از اینرو برگزاری این جشنواره می تواند استان زنجان را به عنوان برندی در کشور معرفی کند.

وی با یادآوری اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان تلاش می کند تا از طریق تریبون رسمی صدای خیرین استان را به سراسر کشور برساند، گفت: جشنواره پیشگامان آیین محبت پنج شنبه هفته آینده در زنجان برگزار می شود.

این مقام مسئول به روند نامناسب ازدواج در کشور از لحاظ سن و کاهش تعداد ازدواج اشاره کرد و گفت: متاسفانه شاهد روند روبه رشد طلاق در کشور هستیم که نگرانی هایی را به همراه دارد.

قزلباش به تاثیر این اتفاق بر فرزندآوری و جمعیت پیر در آینده اشاره کرد و گفت: این نگرانی موجب بازنگری سیاست جمعیتی در کشور شده است از اینرو همایش آموزش حین ازدواج را در استان برگزار کردیم.

وی به فعالیت مرکز آی.بی.اف در زنجان از سال 94 در زنجان اشاره کرد و گفت: در طول این مدت 42 هزار خدمت ارائه شده است ولی ادامه روند به دلیل حجم بالای درخواست ها نیازمند حمایت است.

حجت الاسلام محرمعلی شیرمحمدی؛ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی در مشارکت های اجتماعی ابعاد وسیعی را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه کنشگران اجتماعی، پیشگامان تحول اجتماعی و حافظان و تولید کنندگان سرمایه های اجتماعی هستند، ادامه داد: اسلام یک دین مدنی و اجتماعی است، ابعاد وسیعی در بخش های مختلف دارد و جامعه را به کنشگر اجتماعی بودن تشویق کرده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه خبرنگاران هم به نوعی کنشگر اجتماعی به حساب می آیند، افزود: اسلام برتعاون و همکاری تاکید می کند؛ تعاون بالاتر از همکاری است؛ اسلام تاکید کرده است تا پشت در پشت هم برای انجام کارهای خیر بایستید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: در اسلام به دستگیری از مسلمانان و مشارکت های اجتماعی تاکید شده است؛ اسلام دینی اجتماعی است و به دنبال تقویت شاخصه مشارکت های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه افرادی که در مشارکت های اجتماعی حضور دارند خود را بی نیاز از مشورت ندانند، گفت: مشارکت های اجتماعی بایستی در راستای سازندگی جامعه و زدودن آسیب ها باشد.

شیرمحمدی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از پیشتازان عرصه سلامت در کشور است و امروز شاهد هستیم که در استان به برکت تعالیم دینی و سابقه مدنیت، مردم و جریان های اجتماعی و دوایر دولتی در بحث مشارکت های اجتماعی خوب کار کرده است که مصداق آن موسسات خیریه بسیاری است که در استان فعالیت می کنند.

این مقام مسئول به نقش رسانه ها در مشارکت های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در اسلام بر ترویج کارهای خیر تاکید شده است؛ تبلیغ مشارکت های اجتماعی از سوی خبرنگاران که منجر به نشر و گسترش کارهای خیر شود، اجر دنیوی و اخروی را در پی دارد.

شیرمحمدی به برگزاری همایش آموزش ازدواج در بین زوجین در استان اشاره کرد و گفت: اگر اخلاق در زندگی جای خود را از دست بدهد با استفاده از حقوق نمی توان این مشکلات را از بین برد.

وی به استقبال زوجین از برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: جامعه ای می تواند رشد کند و پایدار باشد که همدلی در مشارکت های اجتماعی درآن اتفاق بیافتد.

ارسال نظرات