مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری گفت: تعداد بنگاه های مشکل دار در سه ماهه اول سال جاری نسبت به پایان اسفند ماه ۹۷ کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۱۶۵۱۲۱
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری  درباره تعداد بنگاه های مشکل دار در سه ماهه اول سال جاری گفت: تعداد بنگاههای مشکل دار در سه ماهه اول سالجاری نسبت به پایان اسفند ماه سال 97 کاهش یافته است و از 1351 بنگاه در اسفند 97 به 1262 بنگاه مشکل دار رسیده است. تعداد کارگران در بنگاه های مشکل دار حدود یکصدو چهل هزار نفر می باشد.

بیشتر بخوانید

 وی ادامه داد: وزارتخانه های صادر کننده  مجوز برای بنگاه ها ی اقتصادی می بایستی در حل و فصل مشکلات  بنگاه ها اهتمام نمایند . کارفرمایان، سهامداران، مدیران و کار آفرینان می بایستی نسبت به حل  مشکلات بنگاه های تحت  مسئولیت خود اقدام و رفع مشکل  نمایند.وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت  صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاهها و پایداری تولید وتثبیت اشتغال اهتمام ویژه نسبت به  پیگیری و حل و فصل مشکلات  بنگاههای اقتصادی را دارد.

 یاوری گفت:در سه ماهه اول  سال جاری با حمایت از حدود بیش از چهار صدو هفتاد بنگاه حدود یکصد هزار فرصت  شغلی تثبیت  گردیده است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اعلام کرد: کارگروههای تسهیل  و رفع  موانع تولید در استانها در شرایط اقتصادی فعلی می بایستی بیش از پیش در حل و فصل مشکلات بنگاهها اهتمام  نمایند و حتی المقدور جلسات  کارگروهها با حضور ذینفعان در محل  بنگاههای اقتصادی مشکلدار برگزار نسبت به  حل و فصل  مشکلات  به صورت میدانی و عملیاتی اقدام نمایند.

در سال 97 کارگروههای تسهیل  و رفع موانع تولید در استانها بیش از دو هزار جلسه برای بررسی و رسیدگی به وضعیت  بنگاهها تشکیل داده اند. تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری هم اکنون حدود 262 هزار نفر می باشد.

ارسال نظرات