مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که در حوزه تولید مسکن مقداری عقب‌ماندگی داریم، گفت: طی سه سال اخیر اتفاقات عجیب و غریبی در اقتصاد کشور روی داده که باعث شده تا تعداد خانه‌های خالی کاهش یابد.
کد خبر: ۹۱۶۵۱۲۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس فرهادیه با تاکید بر این‌که باید بخشی از خانه‌های خالی به‌عنوان ذخیره جهت متناسب کردن عرضه و تقاضای بازار مسکن در همه کشورها وجود داشته باشد، اظهار کرد: در حوزه تولید مسکن یک گرفتاری یعنی مقداری عقب‌ماندگی داریم، از این رو باید مدیریت را به سمت ببریم که عرضه را افزایش یابد.

وی ادامه داد: چنانچه در کشور 2 درصد از استاندارهای جهانی هم خانه خالی کمتر داشته باشیم اتفاق زیاد بدی روی نمی‌دهد.

وی با بیان این‌که میانگین جهانی خانه‌های خالی 7 تا 8 درصد است، تصریح کرد:‌ یعنی اگر تعداد خانه‌های خالی در کشور 5 تا 6 درصد هم باشد اتفاق خاصی در بازار مسکن نمی‌افتد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن بیان کرد:‌ آمار موجود درباره خانه‌های خالی مربوط به سال 95 است؛ این در حالی است که طی سه سال اخیر اتفاقات عجیب و غریبی در اقتصاد روی داده است و احتمال می‌رود در صورت آمارگیری تعداد خانه‌های خالی (حدود 2.5 میلیون) کمتر هم شده باشد.

فرهادیه با تاکید بر این‌که بایستی ذخیره خانه‌های خالی در کشور را داشته باشیم، گفت: دولت باید بتواند با استفاده از این قبیل خانه‌ها، تعادل در بازار خرید و فروش و اجاره را برقرار کند.

ارسال نظرات