رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار خبر داد:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار از وقف یک میلیارد و دویست وپنجاه میلیون ریالی در سبزوار خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۵۱۵۸
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام جعفر مهدوی خواه در جمع خبرنگاران با اعلام خبر ثبت وقف یک میلیارد و دویست وپنجاه میلیون ریالی در اداره اوقاف سبزوار اظهار داشت: این وقف در راستای برگزاری مراسمات عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها و بیان معارف زندگی ایشان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون یک مورد وقف در خصوص حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها داشته ایم بیان داشت: تلاش اداره اوقاف و امور خیریه در سبزوار وسیع کردن موضوعات وقف در بین واقفین است به گونه‌ای که بتوان در زمینه‌ای مختلف از عواید موقوفات استفاده کرد.

مهدوی خواه همچنین با بیان اینکه بیشتر موقوفات سبزوار و به طبع آن در کشور به برگزاری مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین سوق داده شده است تاکید کرد: بیشتر این موقوفات در زمان پهلوی ثبت شده چراکه این رژیم سعی داشت تا عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان به دست فراموشی سپرده شود و بزرگان دین با تیز بینی، مردم را به سمت حفظ این شعائر با وقف سوق دادند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار ادامه داد: امروزه نیز باید با مشاوره‌های وقف در جامعه نسبت به زمینه‌های لزوم وقف علمی، فرهنگی، ازدواج واشتغال آگاهی بخشی کرد.


وی در پایان بیان کرد: با استفاده از برکات وقف می‌توان اثرات بزرگی را بر جامعه داشت.



انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها