خبرهای داغ:
یک مقام آمریکایی روز سه‌شنبه در مداخله‌ای آشکار، خواستار حمایت از آزادی بیان و تجمع در هنگ‌کنگ شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۱۸۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود روز سه‌شنبه گفت که آزادی بیان و آزادی تجمع در هنگ‌کمگ باید مورد حمایت قرار بگیرد.

وی در مداخله آشکار در امور هنگ‌کنگ گفت آزادی بیان و آزادی تجمع ارزش‌های اصلی هستند که با مردم هنگ‌کنگ به اشتراک می‌گذاریم و از این آزادی‌ها باید حفاظت شود.

 

چین بارها به آمریکا و انگلیس درباره دخالت در امور هنگ‌کنگ و دیدار با سران معترضان هنگ‌کنگی اعتراض کرده است.

وزارت امور خارجه چین شنبه هفته جاری نیز به دولت انگلیس در خصوص دخالت در امور داخلی خود تذکر داد.

هفته گذشته و در ادامه ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ علی‌رغم هشدارهای چین، معترضان پرچم‌های «انگلیس» و «آمریکا» را در خیابان‌های این منطقه تحت حاکمیت پکن، در دست گرفتند. شنبه گذشته معترضان با تشکیل جمعیتی چند هزار نفری در نقاط مهم ناحیه «مونگکوک» پرچم آمریکا و انگلیس را بالای سر برافراشتند.

«کاری لام» رئیس منطقه هنگ‌کنگ نیز روز سه‌شنبه گفت: ‌«خشونت، خواه استفاده از خشونت یا اینکه تحریک به خشونت باشد، موجب می‌شود که هنگ‌کنگ در مسیر بدون بازگشت قرار گیرد و جامعه هنگ‌کنگ را در وضعیت نگران‌کننده و خطرناکی سوق می‌دهد.»

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بوده است، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها