خبرهای داغ:
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان خوی گفت: نمایش بازخوانی خطبه غدیر هم‌زمان با عید غدیر در خوی اجرا می‌شود و بازسازی غدیر خم در راستای غدیرشناسی و تبیین جایگاه این واقعه بزرگ در بین جوانان کاری ارزشمند است.
کد خبر: ۹۱۶۵۲۶۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

حجت‌الاسلام محمد رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خوی، با اشاره به اهمیت شناساندن و معرفی سیره نبوی و ائمه معصومین(ع) اظهار داشت: تلاش در گسترش معارف الهی و همچنین الگوسازی واقعه غدیر و ولایت‌پذیری در بین مردم از مهم‌ترین اهداف بازسازی واقعه غدیر است.

وی زبان هنر را از مهم‌ترین روش‌ها برای انتقال فرهنگ و سبک زندگی بیان کرد و افزود: سمعی و بصری کردن واقعه غدیر خم برای جذابیت بیشتر و انتقال سریع‌تر پیام غدیر خم برای نسل‌های امروزی، یکی از ابزارهای مفید انتقال امروزی است چراکه هنر می‌تواند هر پیامی را در ذهن مخاطب ماندگار سازد و برای انتقال پیام غدیر خم نیز می‌توان از هنر نمایش، هنر ادبیات، هنر شعر، هنر قرآنی، هنر فیلم، هنر زنجیره، هنر تئاتر و سایر بهره برد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خوی همچنین با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر با پشتیبانی سپاه و سایر ادارات و نهادهای شهرستان  برنامه‌ها را اجرا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم که تمامی دستگاه‌ها و مسئولان امر که در یک حکومت دینی انجام‌وظیفه می‌کنند به رویدادهای تاریخی و مذهبی ارزش قائل شده و سعی کنند پای کار باشند.

وی افزود: دشمنان پس از انقلاب اسلامی با حربه‌های مختلف سعی در تضعیف عقاید مذهبی مردم داشته‌اند و همین رویدادهای تاریخی است که اگر به‌درستی به جوانان انتقال داده شود بی‌شک دشمنان در اهدافشان شکست خواهند خورد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان خوی همچنین ضمن تقدیر از امام‌جمعه شهرستان به‌عنوان رئیس اجرایی بنیاد بین الملی غدیر شهرستان خوی و سایر دستگاه‌ها و ادارات بیان کرد:   23 عنوان در قالب 100 برنامه در دهه ولایت و امامت برگزار می‌شود.

رستمی با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت گفت:مراسم عمامه گذاری طلاب در شب غدیر، نورافشانی، جشن‌های محله محور توسط حوزه‌های محلات و هیئت‌امنای مساجد، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان سادات، برگزاری محافل انس با قرآن، تشکیل حلقات صالحین و بیان اهمیت واقعه غدیر و غدیر شناسی، برگزاری دعای عرفه، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام ولایت، همایش زنان مدافع حریم ولایت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اعزام گروه‌های پزشکی و جهادی به مناطق محروم، همایش میثاق با ولایت در سطح نیروهای مسلح و اهداء جهازیه به نوعروسان نیازمند را از جمله برنامه‌های دهه ولایت هستند.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) و سپاه با همکاری سایر مؤسسات خیریه اطعام نیازمندان را در طول دهه امامت و ولایت را بر عهده خواهند داشت.

دبیر اجرایی نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان خوی در پایان با اشاره به همایش پیاده‌روی اهالی فیرورق تا زاویه حسن خان این شهرستان تصریح کرد: بازسازی واقعه غدیر خم هم‌زمان با صبح عید سعید غدیر خم در زاویه حسن خان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات