فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۱۲ کارگروه برای ستاد کنگره پیش بینی شده که کار خود را سالها پیش شروع کرده اند و تمام این کارگروه ها بعد از کنگره اصلی هم فعال هستند و به کار خود ادامه می دهند.
کد خبر: ۹۱۶۵۲۹۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی امروز درگردهمایی اصحاب رسانه و نشست خبری ویژه کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای رسانه استان مرکزی گفت: در راهبردی که دشمن از سال گذشته علیه انقلاب اسلامی شروع کرده علیرغم ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم ولی با شکست و ناکامی سنگینی مواجه شده است.

کریمی ضمن بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی هم اکنون در اوج اقتدار است و برای اثبات آن می توانیم به عناصر اقتدار مراجعه کنیم عنوان کرد: قدرت مولفه های زیادی دارد و ممکن است برخی از کشورها مولفه های قدرت را داشته باشند ولی مقتدر نباشند. ایران اسلامی امروز با مولفه هایی همچون رهبری الهی، داشتن آرمان های بزرگ، ملت بزرگ و انقلابی و داشتن دشمن بزرگ توانسته اقتدار بی نظیر خود را در دنیا به اثبات برساند.

وی بیان کرد: از بزرگترین آرمان های این انقلاب تحقق تمدن اسلامی است که نظام اسلامی برای آن تلاش می کند و این فرآیندی که امروز دنبال می شود از قرن ها پیش شروع شده و قطعا ملت بزرگ ایران این راه را هر روز باقدرت بیش تر ادامه خواهند داد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: امروز نظام استکباری با تمام توان علیه ایران اسلامی به میدان آمده است. البته دشمن بزرگ یک موهبت است و اگر دشمن بزرگ نباشد انگیزه کافی برای حرکت وجود ندارد.

وی ادامه داد: نصرت الهی همواره در طول این چهل سال پشتیبان این ملت بوده و وعده الهی این است که در پی هر سختی قطعا آسایشی خواهد آمد.

کریمی اظهار کرد: اینکه برخی امروز وضعیت کشور را در شرایط ناگواری توصیف می کنند و مذاکره را راهکار می دانند قطعا در اشتباه بزرگ تاریخی به سر می برند. در طی این مدت اخیر همین بس که رجز خوانی های انگلیس و یاوه گویی های نظام سلطه را با پاسخ های مناسب خفه کردیم و همین کافی است. همچنین سرنگونی پهپاد آمریکایی نشان داد جمهوری اسلامی آماده است و اجازه هیچ گونه تجاوزی را به کسی نخواهد داد.

وی به موضوع کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی پرداخت و عنوان کرد: امسال شاهد یک رویداد فرهنگی در استان مرکزی هستیم که می خواهیم نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و تبیین سیره و راه ۶۲۰۰ شهید استان را در این کنگره ملی عملیاتی کنیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند هرکجا سخن از کنگره است دل من آنجا قرار دارد و ایشان همواره بر تبیین راه و احصاء گنج دفاع مقدس تاکید داشته اند که ما نیز برای عمق بخشی به کارمان فعالیت های ذیل کنگره را از سالها قبل شروع کرده ایم.

وی بیان کرد: ۱۲ کارگروه برای ستاد کنگره پیش بینی شده که کارگروه اجرایی،کارگروه عملیات،کارگروه تبلیغات و هنری،کارگروه بانوان، تدوین و انتشار، ادارات و سازمان ها، تاریخ شفاهی، آمار و اطلاعات، فرهنگ نامه شهدا، جهاد و مهندسی رزم و اطلاعات و عملیات است که تمام این کارگروه ها بعد از کنگره اصلی هم فعال هستند و به کار خود ادامه می دهند.

کریمی افزود: در کارگروه اجرائی بیش از ۲۰ هزار عنوان کتاب از منابع و مرجع های دفاع مقدس تهیه شده، راه اندازی سایت شهود، انتخاب برترین یادواره های شهدای استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطح استان و راه اندازی و تجهیز ۲ استودیو تخصصی دفاع مقدس از جمله فعالیت های انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۲ جلد کتاب از ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در کارگروه فرهنگ نامه شهدا تهیه شده است تصریح کرد: در کارگروه جهاد و مهندسی رزم اعتقاد داریم که جبهه دانشگاه بود و این باید به درستی تبیین شود. در این خصوص بازخوانی ۸۰ پرونده پروژه مهندسی، تدوین نقش مهندسی گروه ۴۲ قدر و برگزاری نشست های تخصصی در دانشگاه های استان را در دستور کار گذاشتیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: در کارگروه اطلاعات عملیات اسناد بیش از ۱۰۰ پیشکسوت جمع آوری شده و نشست مشترک با اعضای اطلاعات عملیات استان طی ۷ سال متوالی و تدوین ۶ عنوان کتاب از شهدای عملیات در این رابطه بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ اجلاسیه تا کنگره اصلی برگزار می شود عنوان کرد: اجلاسیه های سنگرسازان بی سنگر، کارگران، مدافعان حرم، فرهنگیان، شهدای گمنام برگزار شده اند و اجلاسیه های پیشکسوتان، روحانیون، ورزشکاران، بانوان، جامعه پزشکی، دانشگاهیان، اجلاسیه ویژه حضرت امام (ره) و اجلاسیه اصلی که در ۱۱ مهرماه در مصلی بیت المقدس است، برگزار خواهند شد.

کریمی خاطر نشان کرد: در هرکدام از این اجلاسیه ها بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی با محتوا برگزار شده است. همچنین تهیه ۴۰ المان با محتوای شهدا و برگزاری اردوهای هفت اقلیم با محوریت سیره شناسی حضرت امام نیز از دیگر برنامه های ذیل کنگره شهدای استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات