فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، با صدور پیامی درگذشت همسر پیشمرگ مسلمان کرد شهید جلال بارنامه را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۱۰
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرپزاری بسیج از کردستان، متن پیام سردار رجبی فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان به شرح زیر است:

صلابت و شکیبایی همسر شهید معزز و پیشمرگ مسلمان کرد کاک جلال بارنامه که در راه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، جان خود را نثار کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والامقام نیست.


اینجانب درگذشت این بانوی مومنه و محترمه طلیعه بصامی  را به خانواده محترم این شهید بزرگوار تسلیت عرض می‌نمایم.


از منظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم. امید آنکه به فضل الهی و در جوار همسر شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.


بر اساس این گزارش شهید کاک جلال بارنامه در سال ۱۳۲۹ در روستای باغان از توابع بخش سرشیو مریوان به دنیا آمد.

کاک جلال در اوایل انقلاب و در جریان مبارزه پیگیر با گروهک‌های تروریستی مجبور به مهاجرت از مریوان شد و به کرمانشاه رفت. بعد از سازماندهی نیرو‌های رزمنده برای پاکسازی و آزاد کردن مریوان، کاک جلال یکی از مؤثرترین افرادی بود که دوشادوش رزمندگان با شجاعت و شهامت جنگید و پس از مدت کوتاهی بخاطر استعداد و ابتکار و خلاقیت به فرماندهی و مدیریت رزمندگان رسید.

شهید کاک جلال بارنامه برای مدت کوتاهی فرماندهی سازمان پیشمرگان مسلمان کُرد مریوان را بر عهده داشت و در عملیات‌های قوچ‌سلطان، پاکسازی محور دزلی، سروآباد، و روستا‌های تابعه آن و عملیات‌های فراوانی در خارج از شهرستان مریوان و نوار مرزی عراق نقش محوری داشت. وی فرماندهی گردان محمد رسول‌الله (ص) و مسئولیت هماهنگی سپاه مریوان را نیز برعهده داشت. شهید کاک جلال مشاوری امین برای اولین فرمانده سپاه، حاج احمد متوسلیان و همرزم دلسوز و انقلابی شهیدان چمران، بروجردی، ابوعمار و قهاری بود.

شهید کاک جلال بارنامه بعد از برقراری امنیت و آرامش در شهرستان مریوان و منطقه، در سنگر بسیج و تفکر بسیجی نقش‌آفرینی کرد و بعنوان فرمانده گردان ۱۰۱ عاشورا برگزیده شد. وی برای متحد کردن پیشمرگان مسلمان کُرد از هیچ کوششی دریغ نکرد.

با فعال شدن سفر‌های راهیان نور ایشان بعنوان راوی آگاه با کوله‌باری از خاطرات به همراه کاروان‌ها دوباره به مناطقی که زمان جنگ رفته بود بازگشت و صحنه‌های جنگ را برای هموطنانش بازخوانی می‌کرد.

او که در کنار تمام فعالیت‌هایش کشاورزی را بعنوان شغل اصلی برگزیده بود در روستای بلکر، مزرعه و باغی برای تامین مایحتاج خانواده فراهم کرده بود. وی عاقبت در راه بازگشت از مزرعه، ساعت ۱۸:۴۰ روز ۱۶ خرداد ۱۳۸۳ ناجوانمردانه در جاده گاران هدف رگبار عناصر گروهک تروریستی کومله قرارگرفت و به شهادت رسید.

از این شهید والامقام که درسال ۱۳۴۴ ازدواج کرده بود ۹ پسر و ۴ دختر به یادگار مانده است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات