خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم:

قم دارای ۱۰۲ آزاده با بیش از پنج سال سابقه اسارت است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: در استان دارای ۱۰۲ آزاده با بیش از پنج سال سابقه اسارت در اردوگاه های رژیم بعث عراق ، می باشد.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۲۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید جواد هاشمی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سالن جلسات این اداره کل اعلام کرد: از ۵۹۱ آزاده قمی ۱۲ تَن از آنان به شهادت رسیده اند و ۳۳ تن نیز جزو نخبگان هستند.

وی درادامه آیین تجلیل از آزادگان استان و خانواده‌های گرانقدر آنان در در مجتمع امام خمینی، جنب گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) از برنامه‌های این روز نام برد.

وی با بیان اینکه مراسم مذکور ساعت ۱۸ شروع می‌شود، خاطرنشان کرد: سخنرانی این مراسم، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان قم است.

هاشمی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان، دیدار با برخی از مراجع عظام تقلید و دیدار با تعدادی از خانواده‌های بزرگوار آزاده استان را از جمله برنامه‌های این اداره کل به مناسب ۲۶ مردادماه برشمرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با تقدیر و تجلیل از دلاوری ها، ایثاگری‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس؛ به پیشینه ملت ایران در ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان در حفظ کشورشان اشاره کرد.

هاشمی با بیان سلطه گری و غارتگری کشور‌های استکباری خاطرنشان کرد: در ۱۰۰ سال اخیر آمریکا و انگلیس و عوامل آنان هیچ گاه نتوانسته اند در مقابل ملت قهرمان ایران دوام بیاورند و همیشه مردم ما توطئه‌های دشمن را خنثی کرده اند.

وی گفت: با لطف خداوند متعال و به رهبری امام خمینی، جوانان به صحنه آمدند و مشتی محکم بر دهان استکبار و طاغوت کوبیدند و بعد از تاریکی ها، نور درخشان اسلام ناب محمدی (ص) در کشور ما تابیده شد.

وی تصریح کرد: آزادگان، سفیران سربلند انقلاب اسلامی ایران هستند که تمام شکنجه‌ها و سختی‌های دوران اسارت را تحمل نمودند و با استقامت خود پیام انقلاب اسلامی را منتقل کردند.

روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ نخستین گروه آزادگان پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث صدام به کشور بازگشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار