خبرهای داغ:

ثبت ۱۷۰ هزار تخلف در سامانه کنترل ترافیک شهری شاهرود/افزایش کشف ۱۶ درصدی قاچاق کالا

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از ثبت ۱۷۰ هزار تخلف توسط سامانه هوشمند کنترل ترافیک شهری شاهرود خبر داد و گفت: افزایش کشف قاچاق کالا در شهرستان شاهرود ۱۶ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۳۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ ستاد علی کریمی در نشست خبری در دفتر فرماندهی این یگان با تبریک هفته خبرنگار و عید قربان و غدیر با اشاره به حفظ و تامین امنیت اجتماعی به عنوان مهمترین وظیفه نیروی انتظامی اظهار کرد: امنیت و سلامت دو رکن مهم در نظام و سلامت است و امسال نیز با توجه به شعار سال بستر می‌خواهد که امنیت است و باید این امنیت تامین شود و کمک به تولید و بستر امنیت را ایجاد نماییم.
وی با بیان اینکه حفظ امنیت بسیار مهم است افزود: کارکرد در حوزه امنیت اجتماعی بسیار سخت شده و مانند قدیم نیست که نرم افزار باشد و ما با سخت افزار مقابله کنیم بلکه باید در دو بعد نرم افزار و سخت افزار برنامه ریزی کنیم و مشکلات سخت شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود خاطر نشان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی خوب کار نکنند سرریز اجتماعی امروز جامعه می‌شود و باید دستگاه‌ها به وظایف خود به خوبی عمل کنند تا امنیت اجتماعی جامعه برقرار باشد.
وی با تاکید بر سخت بودن کار نیروی انتظامی در برهه کنونی گفت: کار امروز با مشارکت پیش می‌رود و آن هم باید اعتماد جلب شود و ۶۷ درصد جلب مشارکت نیروی انتظامی نسبت به سال قبل بالا رفته است و به نیروی انتظامی اعتماد شده است.
کریمی با بیان اینکه میانگین یک شهید در روز ما داریم که نشان دهنده سختی کار نیروی انتظامی است افزود: نیروی انتظامی هر روز در حال بروز رسانی خود است و پلیس فتا و پلیس امنیت اقتصادی در این رابطه است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه همه باید قوانین را بپذیرند، چون اجتماع را قبول کردند گفت: مردم ما مطالبه گر هستند، چون قوانین را پذیرفته اند و نیاز به خدمت و امنیت دارند و مردم هم باید قوانین را رعایت کنند.
وی ادامه داد: مشکل شهری ما زیرساخت است که از قبل فراهم نشده است و نیازمند یک کار جهادی است که باید همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.
کریمی با اشاره به کشفیات مواد مخدر گفت: ۴۹۳ درصد کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به گذشته افزایش یافته و سومین مرگ و میر در کشور است، اما همه جوامع و شهر و روستا به این موضوع مبتلا شدند و فراجمعی است.
وی با اشاره به دوربین‌ها کنترل ترافیک شهری افزود: این کار زیربنایی است که پایش تصویر در شهرستان اجرا شده است و سه فاز دارد که فاز اول با ۱۶ دوربین است و از ۲۰ خرداد تا امروز بیش از ۱۷۰ هزار تخلف را دوربین‌ها ثبت کرده است.
کریمی با اشاره به پرونده‌های پلیس فتا تصریح کرد: ۹۶ درصد این پرونده‌ها در پلیس فتا کشف می‌شود هر چند که هر سال افزایش پرونده را داریم.
وی با اشاره به سگ گردانی و کشف حجاب اظهار کرد: نیروی انتظامی دو سال است که در حال اجرای طرحی برای مقابله با این موضوع هستند که خدمت فرمانده کل قوا هم تقدیم و ایشان هم موافقت کرده اند که در این طرح نامحسوس کنترل می‌کنیم و با سامانه پیامک به اطلاع متخلف می‌رسانیم.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش خانواده در جامعه گفت: بیشترین مشکلات ما خانواده‌ها هستند که پای کار نیستند، اما یکسری مشکلات در کنار این موضوع مثل خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست داریم و مهمترین موضوع کمک خانواده هاست که می‌تواند به جامعه کمک کنند.
وی ادامه داد: مراکز مشاوره ما در سطح جامعه فعال است و کارشناسان ما حضور دارند و مشاوره رایگان می‌دهند و ۷۲ درصد پرونده‌ها با ارجاع به مشاوره کاهش یافته است و هزینه‌های دستگاه‌ها و خانواده‌ها را کم کرده ایم.
کریمی با اشاره به کالا‌های قاچاق اظهار کرد: تعداد پرونده‌های کشف شده قاچاق کالا نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش و ۳۴۷ درصد از نظر ارزش ریالی کالا افزایش یافته و بیشترین کالای قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی و نوشیدنی هاست و غالبا قاچاق و غیربهداشتی است.
وی با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ امنیت رتبه اول کشور را دارد به برخورد با کافه‌های متخلف اشاره کرد و افزود: روز اول که در ما آمدیم در جلسه تودیع و معارفه گفتیم ما ارازل و اوباش را بر نمی‌تابیم و با بررسی‌ها انجام شده مشخص شد، جرایم از کافه‌ها و قلیان سرا‌ها نشات گرفته و ما تلاش کردیم با این مراکز متخلف برخورد کنیم.
وی اضافه کرد: با برخورد با این مراکز متخلف مشاهده کردیم جرایم پایین آمد و ما تلاش داریم که ارازل و اوباش را مهار کنیم و ۱۰۰ درصد تیراندازی‌های داخل شهر دستگیر شده اند و ۴۵ درصد این متخلفان زندان هستند و غالب این تیراندازی‌ها هم خانوادگی است.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه نزاع در شهرستان ما بیداد می‌کند گفت: تلاش ما این است که بتوانیم با همکاری سایر نهاد‌ها امنیت را برقرار کنیم و در نزاع فردی ۷ درصد کاهش داشته، اما در نزاع دسته جمعی ۱۳۷ درصد افزایش داشته ایم و تلاش داریم با کمک اساتید این موضوع را حل کنیم.
وی با بیان اینکه سیاست ما چکشی نیست با اشاره به گشت رضوین گفت: با برنامه‌ریزی و همکاری بسیج شاهد کاهش سرقت هستیم و ۱۲ درصد کاهش سرقت احشام داریم، اما سرقت در حال افزایش است البته کشف سرقت ۳۰ درصد افزایش داشته است و علت سرقت هم بی تفاوتی‌ها و سهل انگاری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها