مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اجرای طرح‌های ملی کاروان سلامت و دومین مرحله طرح نذر آب، کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان به سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۳۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

سعید رهبرسوره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزرای بسیج با اشاره به اجرای طرح نذر آب اظهار کرد: برای این منظور کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، فرهنگی و حمایتی به سیستان و بلوچستان اعزام و جهت ارائه خدمات در مناطق و روستاهای شهرستان مهرستان مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح نذر آب برای دومین بار و در نقاط کم‌آب کشور برگزار می‌شود، افزود: هدف از این طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی و سلامتی مردم این مناطق بوده که در این راستا هماهنگی‌هایی با مسؤولان سیستان و بلوچستان انجام گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی ادامه داد: براساس نیازسنجی‌هایی که طی بازدیدهای میدانی و هماهنگی‌های انجام شده با مسؤولان محلی توسط سرپرست معاونت امور داوطلبان و سرپرست معاونت بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی انجام و مقرر شد تا کاروان‌ سلامت جمعیت هلال احمر استان به سیستان و بلوچستان اعزام شود.

وی با اشاره به حضور ارزشمند پزشکان و پیراپزشکان که حامیان اصلی جمعیت در اجرای طرح کاروان‌های سلامت هستند، عنوان کرد: این تیم با حضور پزشکان متخصص و عمومی، دندانپزشک، متخصص کودکان، متخصص زنان، کارشناس مامایی، روانشناس و سایر نیروهای درمانی و خدماتی نسبت به ارائه خدماتی مانند ویزیت رایگان، مشاوره روانشناسی خانواده و تحصیلی و همچنین پایش سلامت اهالی این مناطق اقدام می‌کنند.

رهبرسوره تصریح کرد: ویژگی برجسته این کاروان استقرار آزمایشگاه سیار در کنار اقدامات پزشکان در محل کاروان سلامت بوده و علاوه بر ارائه خدمات درمانی_بهداشتی، از جمله برنامه‌های اجرایی پیش‌بینی شده در این طرح می‌توان به توزیع سبد کالا و ارزاق، اجرای طرح نیابت، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ارائه مشاوره و آموزش‌های پیشگیری از بیماری‌های شایع، برنامه تیم سحر و برپایی ایستگاه نقاشی و برگزاری مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات