رئیس پلیس‌راه کشور گفت: سالانه بیش از ۱۶ هزار نفر در کشور بر اثر سوانح جان خود را از دست داده که حدود ۷۵ درصد آن‌ها در جاده‌های برون شهری رخ می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۴۷
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید تیمور حسینی امروز در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل‌نقل لرستان اظهار کرد: کاهش تلفات جاده‌ای مطالبه‌ای عمومی بوده که همگی باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 16 هزار نفر در کشور بر اثر سوانح جان خود را از دست داده که حدود 75 درصد آن‌ها در جاده‌های برون شهری رخ می‌دهد.

رئیس پلیس‌راه کشور با بیان اینکه علی‌رغم همه کاستی‌ها نباید صحنه را خالی کرد، افزود: در موضع انفعال قرار گرفتن به بهانه کمبودها از هیچ کسی پذیرفتنی نیست، بنابراین بایستی در رویه و نگاه اصلاحات جدی را انجام دهیم، چرا که امروزه اقدامات سلبی و فیزیکی با متخلفان اثربخشی لازم را ندارد.

حسینی، بی‌کیفرمانی را از بزرگترین آسیب‌ها در اثربخشی لازم برخوردها برشمرد و گفت: ابتدا بایستی برنامه‌ریزی کرد که با اعمال سیستم، هیچ متخلفی از مجازات فرار نکند و سپس به افزایش و ارتقای راهکارها روی آوریم. 

وی ادامه داد: متأسفانه امروز در سیاست‌های اجرای مقررات، مهندسی ترافیکی، آموزش و رفتارسازی ایرادات جدی داریم که بایستی همه مجموعه‌ها پای کار قرار گیرند.

رئیس پلیس‌راه کشور با بیان اینکه دنیا به سمت چشم‌انداز صفر و به حداقل رساندن تلفات جاده‌ای در حال حرکت است، اظهار داشت: گاهی در برخی جلسات از نحوه رانندگی و رفتار راننده‌ها به تمسخر یاد می‌شود که این موضوع اصلا زیبنده فرهنگ و تمدن و تاریخ ایرانی‌ها نیست.

حسینی خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس با کمترین امکانات و در سخت‌ترین شرایط وظایف خود را انجام می‌دهند اما به دلیل غلط‌بودن برخی فرایندها گلایه‌هایی را منجر می‌شود که باید در جهت ایجاد و بسترسازی مناسب که چشم‌انداز کشور بوده، تلاش کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات