شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شاهرود در بیانیه با اعلام حمایت از مردم مظلوم کشمیر از دستگاه دیپلماسی کشور خواست به وظیفه قانونی خود نسبت به مستضعفین عمل کند.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۵۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود در بیانیه حوادث رخ داده در کشمیر را محکوم و خواستار توجه جدی به این موضوع شد.
متن بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
امام علی (ع): «کونوا لِلظّالِمِ خَصمًا وَ لِلمَظلُومِ عَونًا - دشمن ستمگر و یار ستمدیده باشید.»
تاریخ بشر از دیرباز عرصه تقابل مستضعفین آزادی خواه و مستکبرین سلطه جویی است که با زور و اعمال قدرت به دنبال سلطه بر مظلومان و گسترش فساد بر روی زمین بوده اند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری دریغ نمی‌کرده اند.
در عصر حاضر نیز سال هاست شاهد بوده ایم که امت مسلمان و به ویژه شیعیان به بهانه‌هایی مختلف مورد ظلم و ستم ظالمان و مستکبران واقع می‌شوند. فلسطین و لبنان به دست رژیم منحوس صهیونیستی، عراق و افغانستان به دست آمریکای جنایتکار، سوریه به دست داعش و تکفیری‌های وهابی، نیجریه و میانمار به دست دولت‌های دیکتاتور محلی، یمن به دست رژیم آل سعود و ...
اکنون نیز از کشمیر اخبار و تصاویری به گوش و چشم ما می‌رسد که قلب هر انسان آزاده‌ای را جریحه دار می‌کند. کشمیری که اکثر مردم آن نژادی ایرانی داشته و شیعیان مظلوم آن پیرو ندای انقلابی خمینی کبیر هستند و در مشکلات و سختی‌ها فریاد «لبیک یا خامنه ای» سر می‌دهند!
منطقه کشمیر بیش از هفتاد سال است که محل نزاع دو دولت هند و پاکستان قرار داشته و در طول این مدت، مردم مظلوم آن همواره سختی‌ها و مصیبت‌های زیادی را از طرف حاکمان زیادی خواه تحمل کرده اند. حال دولت هند با نقض بند ۳۷۰ قانون اساسی خود، خودمختاری ایالت کشمیر را لغو کرده و نظامیان هندی به سمت این منطقه هجوم برده اند؛ و در حالی که وحشیانه‌ترین رفتار‌ها را با مردم کشمیر انجام می‌دهند، با قطع تمام راه‌های ارتباطی مانع از مخابره عمق جنایات انجام شده به مردم جهان هستند.
این در حالی است که دولت هند، همواره داعیه دار دموکراسی بوده و کشور خود را با ادعای همزیستی مسالمت آمیز هزاران دین، الگوی دموکراسی می‌داند. این چه دموکراسی است که انسان‌ها حق تعیین سرنوشت سرزمین خود را ندارند؟ همچنین زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که این کار به درخواست صهیونست‌های جنایتکار و از ترس شکل گیری هسته‌های مقاومت به مانند حزب الله لبنان و انصارالله یمن در کشمیر است! سوال اینجاست که آیا می‌توان چنین دولتی را منادی دموکراسی دانست؟
دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های شاهرود ضمن محکوم کردن جنایات صورت گرفته توسط دولت هند بر مردم مظلوم کشمیر، از سازمان‌های حقوق بشری که همواره در کوچکترین مسائل کشور‌های اسلامی نیز نسخه رفراندوم و همه پرسی می‌پیچند، می‌خواهند با اعلام موضع، مانع از رفتار دیکتاتور مئابانه و خلاف حقوق بشری دولت هند شده و این حق را به مردم کشمیر بدهند که خود حکومت و سرنوشت خود را انتخاب کنند.
همچنین از وزارت امور خارجه می‌خواهیم به وظیفه خود طبق بند شانزده اصل ۳ و اصل ۱۵۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی عمل کرده و اقدامات عملی در راستای حمایت از مستضعفین کشمیری انجام دهد. البته سکوت چند روز اخیر دستگاه دیپلماسی این سوءظن را در افکار عمومی به وجود آورده که مناسبات اقتصادی میان دولت ایران و هند مانع محکوم کردن این جنایات توسط وزارت امور خارجه شده است. امید است با انجام اقدامات مناسب، چهره دستگاه دیپلماسی دولت بیش از این بین مردم انقلابی ایران اسلامی خدشه دار نشود.
در آخر اعلام می‌داریم که قطعا این جنایت‌ها بدون هیچ حاصلی برای ظالمان به پایان می‌رسد؛ چرا که خداوند متعال فرمود:: «وَ نُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ - ما اراده کرده ایم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم!» (سوره قصص، آیه ۵)
صدق الله العلی العظیم
ارسال نظرات
پر بیننده ها