رشد ۵۱ درصدی تلفات جاده‌ای در لرستان

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: طی سه ماهه امسال شاهد رشد 51 درصدی تلفات جاده‌ای در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۵۸
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عارف امرایی امروز در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل‌ونقل لرستان با اشاره به وجود بیش از 8 هزار کیلومتر راه در استان اظهار کرد: بر اثر سیل فروردین‌ماه بیش از 600 کیلومتر از محورهای استان و همچنین 200 دستگاه پل خسارت دیدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها سیل بیش از هزار و 130 میلیارد تومان خسارت به راه‌های لرستان وارد کرده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به کشته‌شدن 115 نفر در جاده‌های لرستان طی سه ماهه امسال بیان داشت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 76 نفر کشته داشته‌ایم، رشد 51 درصدی تلفات جاده‌ای را در استان شاهد هستیم.

امرایی افزود: کاهش تصادفات مستلزم خردجمعی و مسوولیت‌پذیری همه کارگروه‌های ایمنی استان است، ضمن اینکه تعامل خوبی بین مجموعه راهداری و پلیس‌راه لرستان وجود دارد و این مهم نویدبخش راهی روشن و مسیری پویا است.

وی، بر تامین کمبود تجهیزان و ماشین‌آلات راهداری و پلیس‌راه لرستان تاکید و تصریح کرد: شایسته است گشایشی در خصوص اعطای تجهیزات صورت پذیرد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: بر اساس آمارهای سال گذشته، 26 درصد مصدومان تلفات جاده‌ای در بین مسیر انتقال به بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند که می‌طلبد دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان دقت نظر بیشتری در خصوص پذیرش آسیب‌دیدگان داشته باشد.

امرایی، احیا و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، خط‌کشی راه‌های مواصلاتی، لکه‌گیری راه‌ها، روکش آسفالت نقاط آسیب‌دیده و نصب علائم در همه محورها را مهمترین اقدامات انجام شده اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان بیان کرد.

وی با بیان اینکه لرستان در مسیر گذر زائران اربعین قرار دارد، گفت: با وجود آسیب‌دیدن محور خرم‌آباد به پلدختر، اما سه محور جایگزین خرم‌آباد به کوهدشت، خرم‌آباد به نورآباد و خرم‌آباد به آزادراه خرم-زال برای تردد زائران اربعین پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار