پژوهشگر برتر فرهنگی گفت:هدف از برگزاری یادواره های شهدا،اجلاسیه های شهدا و در نهایت کنگره شهدا گرامی داشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، حفظ ارزشهای اسلامی، آشنایی نسل جدید با آرمانهای شهیدان است که باید مورد توجه باشد.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۸۲
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

زهراسلیمی بسیجی نخبه استان مرکزی و پژوهشگر برتر فرهنگی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره ها و اجلاسیه های شهدا گفت: برگزاری یادواره شهدا سبب می شود تا ایثار،شهادت ،فداکاری ها و مجاهدت های رزمندگان اسلام بیشتر بازگو شود و نسل جوان با رشادت های آنان آشنا شوند.

وی شهدا را مظهر ایثار، مقاومت و از خودگذشتگی دانست و افزود: آنها به تمام مواهب مادی و دنیوی پشت کردند و از جان شیرین خود گذشتند تا یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان نیفتد.

بسیجی نخبه استان مرکزی با بیان اینکه امروز تکریم مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیرقابل انکار است بیان داشت:  هدف از برگزاری یادواره های شهدا،اجلاسیه های شهدا و در نهایت کنگره شهدا گرامی داشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، حفظ ارزشهای اسلامی، آشنایی نسل جدید با آرمانهای شهیدان است که باید مورد توجه باشد.

وی در این خصوص تصریح کرد: دشمن امروز از طریق مختلف و خصوصا فضای مجازی با ایجاد جنگ روانی قصد دارد تا هویت دینی و فرهنگی جوانان را خدشه دار نماید و این مراسمات شهدا می تواند تأثیرات زیادی برای تقویت باورهای نسل جوان و پاسداری از ارزش ها دداشته باشد.

سلیمی در این خصوص ادامه داد: باید تلاش کرد تا با ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بار دیگر دشمن را در جنگ نرم با شکست روبرو کرد و از استحاله نسل جوان که هدف دشمن است جلوگیری کرد.

پژوهشگر برتر فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری هرچه باشکوه تر همایش ها ، یادواره های شهدا،اجلاسیه های شهدا و در نهایت کنگره ملی شهدا راهی برای زنده نگه داشتن آرمان های آنان است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات