خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز به مدیرانی با روحیه جهادی و انقلابی داریم، گفت: در انتخاب مدیران گرایش‌های سیاسی ملاک نیست، بلکه عملکرد، تعهد و توان مدیریتی شاخصه انتخاب مدیران است.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۹۶
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰

نیاز به مدیرانی با روحیه جهادی و انقلابی داریمبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمد کاظمی در جمع خبرنگاران خواستار تشکیل جلسه محاکمه‌ها در رسیدگی به مسائل مربوط به خبرنگاران با حضور هیات منصفه شد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که شغل خبرنگاری ایجاب می‌کند آنان در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف کشور اظهار نظر کنند و ممکن است گاهی با غفلت و خطا همراه باشد که رسیدگی به این جرائم باید با حضور هیات منصفه باشد.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم افزود: با توجه به اینکه قانون اساسی ما حق آزادی رسانه و خبرنگاران را در اظهارنظرها پذیرفته، شأن نظام ایجاب می‌کند که در رسیدگی به مسائل مربوط به مطبوعات و خبرنگاران که هم اکنون تعداد قابل توجهی از فعالان صنفی آنان در زندان هستند، با وسعت نظر برخورد شود تا آزادانه و بدون نگرانی اظهارنظر کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در این شرایط خاص و حساس کشور مسئولیت سنگین‌تری را بر عهده دارند، گفت: مهمترین وظیفه خبرنگاران بیان انتقادها، نارسایی‌ها و گوشزد کردن خطاهای مسئولان است تا بتوانیم در مسیر راه خود را اصلاح کنیم.

کاظمی ادامه داد: اگر خبرنگار احساس کند که نمی‌تواند به راحتی اظهار نظر کند، به طور قطع این امر به ضرر مسیر توسعه کشور است.

وی با اشاره به شرایط حساس کشور پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی امروز در اوج اقتدار به سر می برد و دولتمردان، مسئولان و مجلس باید در کنار یکدیگر برای کاهش سختی ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی تلاش کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی استفاده از شخصیت‌های نظام و بزرگانی که به نظام و انقلاب خدمت کردند را ضروری دانست و افزود: باید مسیر گفتگو با افرادی که می‌توانند نقش مهمی در حل مشکلات کشور ایفا کنند را هموار کرده و تعامل برقرار کنیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که به وحدت و همدلی نیاز داریم، باید از افرادی که خانه‌نشین شده‌اند و یا مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، دعوت کنیم تا به کمک ما بیایند.

کاظمی با بیان اینکه به تمامی افکار، اندیشه و گرایش‌های سیاسی برای توسعه کشور و حل مشکلات کنونی نیازمند هستیم، اظهار داشت: باید فضایی را ایجاد کنیم که مردم و سلیقه‌های مختلف بار دیگر حضور حداکثری و پررنگی در انتخابات پیش رو داشته باشند و این امر مستلزم ایجاد فضای مناسب است.
وی همچنین با برشمردن اقدامات و تلاش‌های نمایندگان مجلس در دوره دهم گفت: مجلس آنچه در توانش بود، انجام داد، اما از نظر مشکلاتی که در کشور وجود داشت، مجلس کارنامه قابل قبولی را ارائه نکرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از عملکرد مجموعه قوه مقننه راضی نیستم، شاید می‌شد در بسیاری از موارد همچون انتخاب وزرا و قوانین مورد نیاز چون اصلاح نظام بانک‌ها و لایحه ارزش افزوده بهتر از این اقدام کرد.

وی با مثبت ارزیابی کردن وحدت و همدلی نمایندگان ملایر در دوره دهم مجلس بیان کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور در حوزه‌های مختلف خوب عمل کردیم و توانستیم سهم قابل توجهی از اعتبارات را برای ملایر اخذ کنیم.

کاظمی با بیان اینکه در بهسازی و اجرای طرح هادی در روستاهای ملایر انقلابی ایجاد شده است، افزود: از ۲۰۵ روستای دارای سکنه ملایر مرحله نخست بهسازی ۶۳ روستا در این دوره به اتمام رسید، مرحله دوم بهسازی ۳۴ روستا اجرا شد و ۲۵ روستا نیز در مرحله خاکبرداری است.

وی با اشاره به اخذ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی روستایی در سال جاری بیان کرد: هیچ کدام از روستاهای ملایر مشکل تامین آب شرب ندارند و مجوز احداث پنج مجتمع آبرسانی روستایی را نیز اخذ کردیم.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم ایجاد تحول اساسی و چشمگیر در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان را از اقدامات خوب نمایندگان ملایر برشمرد و ادامه داد: در حوزه راه‌های روستایی و ارتباطی اقدامات خوبی انجام شد که با پیگیری‌های مستمر عملیات اجرایی چهار خطه محور ملایر_ آورزمان_ نهاوند آغاز شد.

وی گفت: مهمترین مشکل ما در حوزه راه محور ملایر به توره است که نیازمند مرمت و بازسازی بوده و روکش آسفالت آن باید اجرا شود که پیمانکار هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است.

کاظمی اضافه کرد: ۹ کیلومتر از محور سامن _ بروجرد باقی مانده که سه کیلومتر آن زیرسازی و آسفالت شده و ۶ کیلومتر دیگر در دست اجرا است.

وی درباره راه‌آهن همدان _ ملایر نیز اظهار داشت: ۲۳ کیلومتر در حال اجرا است و عملیات خاکبرداری تا گردنه زاغه آغاز و ایستگاه در اطراف روستای طاسبندی در دست احداث است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی احیا و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی را از دیگر اولویت‌های مهم برشمرد و با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه فولاد و بهره‌برداری از دو واحد بزرگ فروسیلیس ۱۲ هزار تنی بیان کرد: طرح توسعه بافتینه و بافتسان تا حدود ۸۰ درصد انجام و ماشین‌آلات نیز خریداری شده است، اما مشکلات ارزی موجب طولانی شدن افتتاح این طرح بزرگ صنعتی شده است.

وی با اشاره به ثبت ملی منبت و کارنامه موفق شهرستان در حوزه مبل و منبت گفت: ثبت جهانی شدن منبت ملایر در دست اقدام است که در این رابطه باید شاخص های جهانی شدن را ارتقا دهیم.

کاظمی همچنین با اشاره به اختصاص ۱۴ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی مردم افزود: این مبلغ درست به دست مردم نرسیده و قرار بود سیستم کوپنی ایجاد شود که هنوز اجرایی نشده است.

وی سیستم بانکی را عامل عمده در ایجاد مشکل برای صنعت دانست و در عین حال وارداتی بودن تکنولوژی صنایع، تحریم و فشارهای اقتصادی، بالا بودن هزینه تولید و مقرون به صرفه نبودن صادرات را از دیگر مشکلات صنعت برشمرد و افزود: با تمام توان برای کمک به صنایع تلاش می‌کنیم.

عضو ارشد فراکسیون امید مجلس دهم همچنین به حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس اشاره و بیان کرد: از آمریکا می‌خواهیم به تعهدات خود عمل کند و به توافق برجام برگردد، تصمیم‌های غلط آنها امنیت خلیج فارس را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه نیاز به مدیرانی با روحیه جهادی و انقلابی داریم، گفت: مجموعه مدیران این شهرستان عملکرد خوبی دارند و در انتخاب مدیران گرایش‌های سیاسی ملاک نیست، بلکه عملکرد، تعهد و توان مدیریتی شاخصه انتخاب مدیران است.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات