خبرهای داغ:
معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

امید به زندگی در کشور افزایش یافته است

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امید به زندگی در کشور افزایش پیدا کرده است که برای تقویت سایر مولفه‌ها هم باید تلاش شود.
کد خبر: ۹۱۶۵۴۷۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، علی مصطفوی در مراسم رونمایی از چهار سازمان مردم نهاد جدید عرصه سلامت آذربایجان‌غربی که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه، برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت اجتماعی از جهات مختلف تاثیرگذار بود و یکی از این اثرات بی‌تفاوت نبودن مردم به  هم‌نوع خود بود که جامعه را به سوی پویایی می‌کشاند و همچنین در مشارکت اجتماعی دستور فردی وجود ندارد و کارها و تصمیمات به صورت مشارکتی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تقویت همدلی و همبستگی لازمه افزایش مشارکت اجتماعی است، افزود: همدلی و همبستگی مردم ایران بیشتر در هشت سال جنگ تحمیلی، اوایل انقلاب به چشم می‌خورد هم اکنون هم حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌ها نشان از همدلی و همبستگی مردم در جامعه است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: خوشبختانه اکنون امید به زندگی در کشور افزایش داشته و ناامیدی تا حدودی کاهش داشته است همه و همه در سایه مشارکت اجتماعی مردم بوده است.

وی نشاط اجتماعی مردم را یکی دیگر از مشارکت اجتماعی دانست و بیان کرد: زمانی که مردم جامعه‌ای از امید و نشاط اجتماعی برخوردار باشند، وفاق، همبستگی، تعلق اجتماعی، تعاملات اجتماعی مطلوب، مشارکت، رضایت از زندگی و همچنین سلامت روانی و اجتماعی افراد افزایش می‌یابد.

مصطفوی تصریح کرد: در سال‌های اخیر دولت به این نتیجه رسیده است که باید سازمان‌های مردم نهاد را در کشور افزایش دهد چون تعالی یک جامعه، در گرو همت و حرکت مثبت عناصر تشکیل‌دهنده آن جامعه است و رکن اصلی دوام و بقای حیات اجتماعی هر جامعه‌ای، منوط به همکاری و مشارکت افراد آن است، چرا که دولت‌ به‌تنهایی نمی‌تواند از عهده برخی آسیب‌ها و مشکلات که پدیدار می‌شود، مقابله کند و نیازمند جلب مشارکت و همکاری نهادهای مدنی هستند.

وی با اشاره به اینکه، توجه به نقش و جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در جامعه، توانمندسازی آنها ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد گفت: دستگاه‌های اجرایی از توانایی مردم درجهت پیشبرد اهداف و حل مشکلات اجتماعی بیشتر بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات