خبرهای داغ:
استاندار اذربایجان شرقی:

انتقال مفاهیم دوران اسارت و آزادگی ضروری است

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم ارج نهادن به ایثارگری‌ها و رشادت‌ها گفت: سختی‌هایی که جانبازان و آزادگان در دوران دفاع مقدس، متحمل شده‌اند بر کسی قابل تصور نیست و بر همین اساس، رهبر معظم انقلاب از این قشر به عنوان استوانه‌های صبر، ایمان و استقامت، یاد کرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۰۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در آیین تجلیل از جمعی از آزادگان استان، با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و با اشاره به اینکه خاطرات زیبا و درس گرفتنی آزادگان در دوران اسارت باید بیان شود گفت: سعی شود در خاطره گوئی‌ها و در هر محفلی که حضور می یابید تجربیات و مفاهیم دوران اسارت و معنویت حاکم بر ایثارگران به همگان بخصوص نسل جوان و نسل سوم و چهارم انقلاب انتقال یابد.

وی افزود: آزادگان، خانواده‌های شهدا و جانبازان، سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند و چاره‌جویی برای حل مشکلات این قشر، یکی از اولویت‌های اساسی مدیریت ارشد استان است.

پورمحمدی اضافه کرد: زحمات و جانفشانی‌های مجاهدانه آزادگان به حدی ستودنی است که آن‌چه در دل داریم را نمی‌توانیم بر زبان بیاوریم ولی همواره برای حل مشکلات این عزیزان، تلاش کرده و خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سختی‌هایی که جانبازان و آزادگان در دوران دفاع مقدس، متحمل شده‌اند بر کسی قابل تصور نیست و بر همین اساس، رهبر معظم انقلاب از این قشر به عنوان استوانه‌های صبر، ایمان و استقامت، یاد کرده‌اند. استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: آسایش، آزادی و امنیت امروز کشور، به همین راحتی به دست نیامده و باید قدردان این نعمت بود.

پورمحمدی بر ضرورت تبیین ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس به جوانان و نسل های سوم و چهارم انقلاب تاکید کرد.
 
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت آزادگان در استان گفت: در هر جامعه‌ای که هر کس به هر نحو ممکن خدمتی ارائه کرده بر جامعه حق دارد و دراین‌بین آزادگان عزیز و خانواده‌های محترم شاهد و ایثارگر بیشترین حق را به این جامعه دارید، چراکه هر موفقیتی که در کشور توسط آحاد مختلف مردم به‌دست‌آمده به برکت محیط آرام و آرامشی که شما ایثارگران عزیز با نثار خون و آسایش و آرامشی که حقتان بود و از آن به خاطر ما گذشتید را به ما اهدا کردید است.

عباس پورحسن با اشاره به ایستادگی‌ها و استقامت و انواع شکنجه‌های تحمل شده این عزیزان گفت: آزادگان عزیز در اردوگاه‌های مختلف رژیم بعث عراق در اسارت بسر برده‌اند و در زمان اعزام  1.5% دارای تحصیلات دانشگاهی بوده اند که در حال حاضر با فعالیت و پشتکار و ادامه تحصیلی 30 درصد از آنان دارای تحصیلات دانشگاهی می‌باشند.

مدیرکل بنیاد استان با اشاره به اینکه اکثر مردم اعزام نیروها را به جبهه‌های حق علیه باطل را به خاطر نداشته باشند ولی بازگشت اسطوره‌های استقامت و مقاومت هیچ‌گاه از اذهان مردم قدردان ایران اسلامی به فراموشی سپرده نخواهد شود،گفت: عزیزان آزاده آمدند همان‌گونه که رفتند: دلیر، مقاوم ،نستوه، استوار، امیدوار و دلاور.
ارسال نظرات
پر بیننده ها