فرمانده سپاه شازند با بیان اینکه جامعه باید ولایتمداری و جوانمردی را از حادثه کربلا بیاموزد، گفت: جوانان و نوجوانان باید با تفکر، آرمان و اهداف انقلابی، اسلامی و عاشورایی بیشتر آشنا شوند.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۲۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

جامعه باید ولایتمداری و جوانمردی را از حادثه کربلا بیاموزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ محمد مهجوری صبح امروز در دیدار با بسیجیان شهرستان با اشاره به رویارویی ارزش‎ها با ضد ارزش‎ها در حادثه عاشورا، اظهار کرد: بزرگان جامعه، والدین، معلمان و مربیان و کسانی که به نوعی در تربیت جوانان نقش دارند باید در بردن نام ائمه اطهار(ع) و در میلاد و شهادت آنها با احترام و تکریم برخورد کنند.

وی تصریح کرد: حادثه عاشورا و کربلا، یک حادثه ماندگار در تاریخ جهان است و هرچه زمان می‎گذرد، ابعاد تازه‌ای از این حادثه برای شیعه و جامعه اسلامی و بشریت روشن و مشخص می‎شود.

 فرمانده سپاه شازند با تاکید بر اینکه فرهنگ ناب عاشورا باید در بین اقشار مختلف مردم، به خصوص جوانان و نوجوانان نهادینه شود، افزود: حضور جوانان در مساجد و اماکن مذهبی و دستجات عزاداری امام حسین(ع) سبب می‌شود که جوانان با جایگاه عاشورائیان و کربلائیان بیشتر آشنا شوند و باید زمینه عمق بخشیدن به آشنایی و مودت امام حسین(ع) و یارانش بیشتر فراهم شود، خواندن زیارت عاشورا و سایر زیارت نامه‌های ائمه(ع)باعث شناختن ابعاد زندگی و تعلیمات آنها خواهد شد.

جامعه باید ولایتمداری و جوانمردی را از حادثه کربلا بیاموزد

مهجوری خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و یارانش در ایجاد تمدن اسلامی و هدایت جامعه خفته آن زمان و هدایت نسل‌های آینده نقش بنیادین داشته و دارند، تمام مسائل عقیدتی، سیاسی، فقهی و عرفانی ما ریشه در تعالیم اهل بیت(ع)دارد و مدیون فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های امام حسین(ع) و یارانش و اسارت اهل بیت ایشان است.

مهجوری با بیان اینکه جامعه باید ولایتمداری و جوانمردی را از حادثه کربلا بیاموزد،گفت: جوانان و نوجوانان باید با تفکر، آرمان و اهداف انقلابی، اسلامی و عاشورایی بیشتر آشنا شوند. 

 

ارسال نظرات