امیرحسین آذین حائز رتبه برتر کنکور سراسری در شهرستان درگز گفت: در روز‌هایی که به مدرسه نمی‌رفتم تا ۱۵ ساعت مطالعه کنکوری داشتم، نتیجه آن هم رتبه ۶۴ تجربی و ۱۶۷ زبان در منطقه ۳ شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۳۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ هر ساله تعداد زیادی از دانش آموزان با شرکت در کنکور سراسری شانس خود را برای ورود به دانشگاه‌های کشور امتحان می‌کنند.

در این میان عده محدودی از دانش آموزان که البته تلاش آن‌ها بیشتر از سایرین بوده موفق به کسب رتبه‌های خیلی خوب شده و برای خانواده و شهر خود افتخار آفرینی می‌کنند.

شهرستان درگز از جمله شهر‌های نخبه پرور ایران اسلامی است که همیشه تعدادی از نفرات برتر آزمون‌های سراسری را از دل خود به جامعه معرفی می‌کند؛ به همین مناسبت بر آن شدیم تا گفتگویی با برترین رتبه کنکور سراسری ۹۸ در شهرستان داشته و رمز و راز موفقیت او را جویا شویم.

لطفا خود را معرفی کنید

آذین: امیر حسین آذین هستم رتبه ۶۴ کنکور تجربی و رتبه ۱۶۷ کنکور زبان در منطقه ۳

وضعیت تحصیلی شما در دوران دبیرستان چگونه بود؟

آذین: من در سال دهم با هدف افزایش معدل موفق به کسب معدل ۱۹ ٫ ۷۵ و در سال یازدهم معدل ۲۰ را کسب کردم؛ اما در سال دوازدهم به دلیل افزایش تست زدن برای آمادگی کنکور و کاهش حجم تشریحی خواندن معدلم با کمی کاهش ۱۹ ٫ ۴۰ شد.

مطالعه شما برای شرکت در کنکور از چه دورانی آغاز شد؟

آذین: زمانی که در آزمون دبیرستان‌های نمونه دولتی شرکت کردم و با رتبه ۹ پذیرفته شدم، مطالعه کنکوری خود را آغاز کردم؛ دقیقا وقتی که سایرین به فکر استفاده از اوقات فراغت و تفریح بودند و درس نمی‌خواندند من مشغول مطالعه و آمادگی برای کنکور بودم، اما اصلاح روش‌ها و مطالعه صحیح برای کنکور از تابستان سال گذشته آغاز شد.

به نظر شما ۳ سال درس خواندن برای کنکور خسته کننده نیست؟

آذین: اگر انسان هدف داشته باشد و این هدف را همیشه برای خود یادآوری کند، هیچگاه خسته نمی‌شود؛ ما طبق قانون طبیعت حق داریم خسته شویم، اما حق نداریم خسته بمانیم، لذا مواقعی که این حالت برای من پیش می‌آمد به کمک خانواده و دوستان، موضوع را حل می‌کردیم.

برای موفقیت در کنکور روزی چند ساعت مطالعه می‌کردید؟

آذین: روز‌هایی که به مدرسه می‌رفتم ۸ ساعت و روز‌های تعطیلی تا ۱۵ ساعت مطالعه داشتم.

درصد پاسخگویی شما به سوالات آزمون سراسری چگونه بود؟

آذین: من موفق شدم به ۸۰ درصد از سوالات ریاضی، ۹۲ درصد از زیست شناسی، ۹۶ درصد از فیزیک، ۷۶ درصد از شیمی، ۶۰ درصد از ادبیات، ۸۰ درصد از دینی، ۸۴ درصد از عربی، ۷۸ درصد از زبان و ۵۶ درصد از سوالات زمین شناسی پاسخ دهم.

به نظر شما روش درس خواندن صحیح چگونه است؟

آذین: کنکور رقابت ثانیه و دقیقه نیست و صرفا هر کس کمیت مطالعه بالاتری داشته باشد قرار نیست نتیجه بهتری کسب کند؛ توصیه من این است که دانش آموزان حتما در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنند و یا از خود امتحان بگیرند تا نتیجه مطالعه خود را مشاهده کرده و با توجه به آن، یادگیری‌های غلط خود را به یادگیری صحیح تبدیل کنند.

در دوران پیش از کنکور نقش خانواده در موفقیت شما به چه صورت بود؟

آذین: حمایت‌های خانواده از همان سال دهم که من در آزمون‌های آزمایشی شرکت کرده و مقام اول را کسب کردم آغاز شد؛ خانواده به این باور رسید که من می‌توانم در کنکور هم بدرخشم؛ خانواده برای من همیشه سنگری بود در برابر مشکلات.

کتاب‌های کمک درسی چه تاثیری در موفقیت افراد دارند؟

آذین: تا قبل از کنکور، سهم سوالاتی که با مطالعه کتاب کار‌ها می‌توانستیم حل کنیم خیلی زیاد بود، اما امسال فهمیدم نقش اصلی را خود دانش آموز و کتاب درسی دارد، بنابرین من پیشنهاد میکنم منبع اصلی برای دانش آموزان ابتدا کتاب درسی باشد.

آیا برای شما پیش آمده بود که در آزمون‌های آزمایشی با شکست مواجه شوید؟

آذین: بله این اتفاق چندین مرتبه برای من افتاد و هر بار خواهر کوچکم با شعر زیر به من آرامش میداد که: از دی که گذشت هیچ از او یاد مکن/ فردا که نیامده ست فریاد مکن/ بر نامده و گذشته بنیاد مکن/ حالی خوش باش و عمر بر باد مکن

قبول شدن در کنکور و ورود به دانشگاه چه مقدار در آینده افراد سهیم است؟

آذین: قطعا اهمیت کنکور در موفقیت افراد خیلی زیاد است، اما به این معنی نیست که اگر کسی در کنکور موفق نشد آینده او تباه شده است؛ بسیارند افرادی که در کنکور موفق نشدند، اما آینده خود را به نحو دیگری رقم زدند که البته خیلی هم موفقیت آمیز بوده است.

برنامه شما برای آینده چیست و با این رتبه فکر می‌کنید در کدام دانشگاه پذیرفته شوید؟

آذین: فکر میکنم بتوانم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد قبول شوم؛ دوست دارم در آینده متخصص قلب و عروق شده و به مردم کشورم خدمت کنم.

چرا این روز‌ها گرایش اکثر دانش آموزان به سمت رشته‌های پزشکی است؟

آذین: دلایل متعددی وجود دارد؛ از موقعیت اجتماعی گرفته تا وضعیت اقتصادی و البته بسیاری افراد مثل من این رشته را از سر علاقه مندی و هدف انتخاب کرده اند.

پیشنهاد شما به دانش آموزانی که برای کنکور مطالعه می‌کنند چیست؟

آذین: من پیشنهاد میکنم دانش آموزان به دنبال رشته مورد علاقه خود بروند، فرقی نمی‌کند که این علاقه مندی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای است یا علمی و آموزشی و هنری؛ مطمئن باشید اگر هر فردی به دنبال علاقه خود برود قطعا موفق خواهد شد.

به عنوان سوال پایانی اگر صحبت ناگفته‌ای دارید بفرمایید:

آذین: از پدر و مادر‌ها خواهش میکنم فرزندان خود را خیلی زود قضاوت نکنند، شاید روند پیشروی دانش آموزان در مباحث درسی ابتدا نزولی باشد، اما در نهایت صعودی خواهد شد و پیشرفت مورد نظر حاصل می‌شود، لذا قضاوت زودهنگام باعث تخریب روحیه دانش آموز می‌شود؛ همچنین به دانش آموزان پیشنهاد میکنم سخت کوش بوده و زندگی با اولویت داشته باشند، هیچ گاه خود را با دیگران مقایسه نکنند چرا که شرایط هر فرد با دیگری تفاوت دارد؛ با دوستان خود رفاقت کنند و با خودشان رقابت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها