وجود جاده سنگلاخی در ورودی تفرجگاه چشمه تامهر، نبود روشنایی کافی حتی در محل سرویس بهداشتی و آلودگی محیطی این تفرجگاه مشکلات مهمی است که طراوت و لذت استفاده از این تفرجگاه را به کام مردم تلخ کرده است.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۷۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزد رسا، چشمه تامهر تفت یکی از جا‌های دیدنی تفت و جاذبه‌های گردشگری یزد می‌باشد که در فاصله ۶ کیلومتری شهر تفت واقع شده و از ارزش گردشگری خاصی برخوردار است. "تامهر" چشمه‌ای از بهار تا مهر می‌باشد به این معنا که اغلب از اوایل بهار تا اواخر تابستان، آب نسبتا خنک و فراوانی دارد، اما با شروع فصل پاییز، سطح آب دهی آن کاهش می‌یابد و گاهی کاملا خشک می‌شود. نام چشمه تامهر نیز کنایه شیرینی است به زمان پُر آبی چشمه و همین امر، وجه تسمیه آن می‌باشد

از آنجایی که دمای استان و شهر کویری یزد هر ساله از ابتدای تیر تا پایان مرداد ماه به گرمترین حد خود می‌رسد، تفرجگاه چشمه تامهر تفت با حداقل اختلاف دمای ۷ درجه بهترین مکان در نزدیکی یزد است که می‌توان به آن پناه برد و از سایه درخت، خنکای آب، کوه‌های سر به فلک کشیده و چشم انداز سرسبز و زیبای رو به شهر تفت آن استفاده کرد.

فضای زیبا و آب و هوای دل انگیز منطقه باعث شده تا حتی مردمان کویر، شب خود را در این تفرجگاه کوهپایه‌ای بگذارند، اما متاسفانه امکانات ضعیف و نبود زیرساخت‌های کافی، استفاده از این ظرفیت خدادادی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

وجود جاده سنگلاخی در ورودی تفرجگاه، نبود روشنایی کافی حتی در محل سرویس بهداشتی و آلودگی محیطی این تفرجگاه مشکلات مهمی است که طراوت و لذت استفاده از این تفرجگاه را به کام مردم تلخ کرده است.

منابع طبیعی متولی چشمه تامهر است/ دهیاری اسلامیه نمی‌تواند ورود کند

علی احمدیان بخشدار مرکزی تفت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با وضعیت این تفرجگاه، گفت: چشمه تامهر به جهت اینکه زیرمجموعه اداره منابع طبیعی و این نهاد متولی آن است لذا دهیاری اسلامیه حق هیچگونه هزینه و اقدامی در این منطقه ندارد و خارج از محدوده طرح هادی روستای اسلامیه است.

وی ادامه داد: بازدید‌های میدانی با فرماندار، مدیرکل منابع طبیعی و چندی دیگر از مدیران دستگاه‌های مربوطه از این تفرجگاه انجام شده است و برخی از مشکلات آن رفع شده است و آُسفالت مسیر نیز در دستورکار منابع طبیعی قرار گرفته است.
پیگیر رفع مشکلات چشمه تامهر هستیم

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد نیز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با تدابیر منابع طبیعی برای ساماندهی تفرجگاه چشمه تامهر، اذعان داشت: چشمه تامهر شهرستان تفت جزو پروژه‌های استانی منابع طبیعی است و اعتبارات آن باید از داخل استان تامین شود.

محمد رضا آخوندی افزود: این تفرجگاه مشکلاتی را در زمینه روشنایی داشته است که با پیگیری‌هایی انجام این مشکل رفع شد برای حل سایر کمبوده نیز چندین مورد اعتبار و هزینه اختصاص داده شد و دهیاری اسلامیه نیز وظیفه نظافت و پاکسازی این تفرجگاه را بر عهده گرفت.

وی ادامه داد: تکمیل این مجموعه نیز نیازمند بودجه از محل اعتبارات تملک دارایی است که قرار شده در سالجاری اعتباراتی از محل بودجه شهرستان تفت برای چشمه تامهر درنظرگرفته شده است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات