مدیر امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در جلسه شورای پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد گفت: میانگین پیشرفت کاری طرح جامع در استان های مختلف بالای ۵۰درصد است که چند استان از جمله کرمان ، فارس و زنجان بالای ۹۰ درصد است.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۸۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
عزیزالله خسرو جردی میزان پیشرفت کاری طرح جامع پدافند غیرعامل کهگیلویه و بویراحمد را کمتر از ۱۲ درصد ذکر کرد و افزود: برخی سخت گیری‌های بی مورد مانع از تسریع و شتاب بخشی اجرای این طرح مهم حفاظتی و پدافندی در این استان شده است.
خسروجردی با تاکید بر اینکه پنج دستگاه اجرایی این استان تاکنون هیچ گونه اطلاعات حفاظتی و حراستی در اختیار دانشگاه یاسوج به عنوان مجری طرح قرار نداده اند اضافه کرد: این نهاد‌ها بهانه نداشتن مجوز‌های لازم حراستی از سوی دستگاه مربوطه خود را دلیل عدم همراهی با مجری طرح دانسته که البته این مجوز‌ها و ابلاغ‌ها از قبل توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور اخذ شده است.
وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل تدابیر لازم در زمینه اخذ مجوز‌ها را به عنوان اسناد بالا دستی اندیشیده است، ادامه داد: نیازی به سخت گیری‌ها و مانع تراشی‌های بی مورد نیست.
خسروجردی تخصیص اعتبار لازم برای اجرای این طرح را منوط به میزان پیشرفت آن دانست و گفت: از سال ۹۶ افزون بر ۳۵ میلیارد ریال برای این طرح به سازمان پدافند غیرعامل ابلاغ شده که تاکنون نیمی از آن جذب و به استان‌ها تخیص یافته است.
مدیر امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: حدود ۵۰ درصد از این میزان اعتبار در اختیار سازمان پدافند غیرعامل برای هزینه اجرای طرح‌های جامع استان‌ها است که استان‌هایی با میزان کمتر از ۷۰ درصد از تخصیص آن محروم خواهند شد.
عزیزاله خسروجردی عنوان کرد: پس از اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل کشور طرح‌های توسعه‌ای آن در سطح استان‌ها نیز آغاز خواهد شد که مهمترین هدف از این طرح‌ها حراست و صیانت از زیرساخت‌ها و دارایی‌های حساس، مهم و حیاتی در حوزه‌های مختلف است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از دستگاه‌های اجرایی استان خواست نهایت همکاری و همراهی را برای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل با مجری آن انجام دهند.
حسین کلانتری تاکید کرد: برخی دستگاه‌ها نیز که به دلیل ملاحظات حراستی و امنیتی در دستگاه مربوطه خود از ارایه داده‌های اطلاعاتی و حراستی به مجری طرح محدودیت دارند دلایل خود را به صورت مکتوب به استانداری اعلام کنند تا از طریق سازمان‌های مربوطه و نهاد‌های امنیتی و نظارتی در کشور اقدام‌های لازم انجام شود.
وی اضافه کرد: البته آنگونه که در محتوا و اهداف طرح جامع پدافند غیرعامل نیز لحاظ شده دستگاه‌ها نیازی به ارایه همه جزئیات و اطلاعات طبقه بندی شده خود به دستگاه مجری ندارند و تنها اطلاعاتی از وضعیت دارایی‌های حساس، حیاتی و مهم آن دستگاه به صورت کلی در اختیار دانشگاه یاسوج قرار دهند.
ارسال نظرات