کسب رتبه برتر هیات کوهنوردی کهگیلویه وبویراحمد در کشور

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی این استان گفت: هیات کوهنوردی کهگیلویه وبویراحمد در بخش آموزش فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در بین استانهای کشور رتبه برتر را کسب کرد.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۸۵
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
محمود قلی پور در جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت:طبق اعلام فدراسیون کوهنوردی کشور و در ارزیابی انجام شده توسط کمیته آموزش فدراسیون، هیات کوهنوردی استان کهیگلویه بویراحمد، در زمینه برگزاری دوره‌های مقدماتی، پیشرفته و کارگاه‌های آموزشی رتبه اول و برتر را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد:در این رده بندی که توسط کمیته آموزش فدراسیون انجام شده، هیات کوهنوردی و صعود‌های کهگیلویه وبویراحمد در جایگاه اول این رده بندی و ارزیابی قرار گرفت و استان‌های کرمانشاه، خراسان رضوی، البرز، بوشهر، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، لرستان و تهران در مکان‌های دوم تا دهم این رده بندی قرار دارند.
رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی استان از برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کوهنوردی ویژه آقایان و بانوان و انعقاد تفاهم نامه با اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها آگاهی دادن به همگان به ویژه دانش آموزان و خانواده‌ها برای همگانی کردن این رشته و پیشگیری از بروز حوادث و سوانح هنگام ورود به طبیعت و کوهپیمایی است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان هم گفت: توانمندی در بحران‌ها و همگانی کردن این رشته برای صعود سالم از مهمترین رسالت‌های این هیات است.
سید محمدتقی علوی افزود: کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۴۶ قله بالای ۴۰۰۰ متر دارای ویژگی‌های خاص برای کوهنوردی است و تلاش می‌شود با برنامه ریزی صحیح زمینه همکاری دیگر نهاد‌ها با این هیات فراهم شود.
ارسال نظرات