در دوره ولایت شناسی فرهنگیان بخش نوبران ساوه مطرح شد:
دوره ولایت شناسی ویژه فرهنگیان با محوریت واقعه غدیر خم و امامت و ولایت به همت کانون بسیج فرهنگیان شهید نظر فخاری نوبران با سخنرانی حجت السلام سعیدی مدیر حوزه علميه امام صادق(ع) ساوه در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش نوبران برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۳۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

به  گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه ،  حجت السلام حسین سعیدی مدیر حوزه علميه امام صادق(ع) ساوه با بیان اهمیت واقعه غدیر این عید بزرگ را نقطه عطفی در تاریخ اسلام و شیعه دانست و گفت: غدیر فقط یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک تفکر است ؛ نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‌دهد.

وی افزود: غدیر هر زمان برای ما با ولایت تازگی دارد و عید ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری است و اگر امروز کسی تابع ولی فقیه زمان یعنی مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای باشد بی‌شک اگر در زمان حضرت علی(ع) می‌بود عمارگونه در کنار ایشان می‌ایستاد .
حجت الاسلام سعیدی تصریح کرد: ولایت پذیری شرط عمده حیات اسلامی و حیات دینی است و اگر در خط امامت و ولایت باشیم، انشاءالله اسلام باقی خواهد ماند و حیات اسلام و حیات دین و حیات قرآن به پذیرش ولایت امیرالمونین(ع) و اولاد معصوم شان وابسته است. نمونه عینی این ولایت هم در مبحث ولایت فقیه در زمان غیبت می‌تواند نمود پیدا کند.
وی با استناد به آیات و سوره های قران کریم به تشریح زوایای متعدد حادثه غدیر پرداخت و بر وحدت به عنوان یک اصل مهم در پیشرفت دینی اشاره و خواستار گسترش روابط و تعامل مسلمانان با همدیگر شد.
وی ادامه داد:هیچ گونه عاملی برای اختلاف بین شیعه و اهل سنت در ایران وجود ندارد. همه مسلمان هستیم، همه به یک خدا و پیامبر معتقدیم، همه به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام محبت و علاقه‌مندی داریم و در بسیاری مسائل دینی و فقهی و شرعی با هم متحد هستیم، البته اختلاف نظر در برخی موارد هم طبیعی است.
در ادامه مباحث مطرح شده ، دوره به صورت پرسش و پاسخ ادامه پیدا کرد.

ارسال نظرات