خبرهای داغ:
مسئول هیئت روضةالزهرا(ع) شهرستان دزفول گفت: به مناسیت عید غدیرخم طرح ضیافت ۱۴۰۰۰ نفری در قالب «ضیافت غدیر» در شهرستان دزفول پخت و توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۳۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از دزفول، حجت‌الاسلام مصطفی محجوب امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه ولایت برگزار شد اظهار داشت: غدیر دیگر نام یک برکه و منطقه نیست غدیر فلسفه‌ای دارد که تنها با تفکر در ژرفای تک تک واژه‌های که جبرائیل بر ختم مرسلین محمد مصطفی(ص) نازل کرد می‌توان جست؛ غدیر را روز اکمال دین می‌نامند چرا که خداوند چراغ فروزندگی دین مبین اسلام را با انتخاب والی مومن و ولایتمداری چون امیر المومنین علی(ع) را در جهان اسلام روشن و استوار نگه داشت.

وی افزود: ائمه اطهار(ع) ارادت خاصی به این روز خجسته دارند به طوری که هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت نیز عید غدیر را یکی از چهار روزی عنوان می‌کند که در قیامت آن را زینت می‌دهند و هر یک از آنها برای گرامیداشت عید غدیر احادیث و روایات متعددی را بیان و توصیه کرده‌اند؛ پاکی، ترک گناه، روزه گرفتن، افطاری دادن و اطعام برادران و خواهران مومن از جمله اعمالی است که ائمه اطهار(ع) برای گرامیداشت روز غدیر آنها را سفارش می‌کنند و معتقدند اطعام دادن مومنان در این روز از برکات و حسنات ویژه‌ای برخوردار است.

محجوب گفت: مسلمانان جهان به پیروی از توصیه ائمه اطهار(ع) در راستای گرامیداشت عید غدیر این روز را با شور و شوق خاصی جشن می‌گیرند و در برخی از نقاط برنامه خاصی از قبیل اطعام گسترده برادران و خواهران مسلمان برگزار می‌شود.

مسئول هیئت روضةالزهرا(ع) با اشاره به اینکه طرح با محوریت پخت غذا و روز اطعام نامیدن روز غدیر در مفتایح الجنان است به مانند سال‌های گذشته بر اساس احادیث و سنت حسنه که امام حسن مجتبی(ع) نهادینه کردند اجرا می‌شود گفت: هدف از اجرای طرح ضیافت غدیر مطرح کردن غدیر و فریاد زدن این روز است؛ در عید غدیر علاوه بر پوشیدن لباس نو و دیگر اعمال اطعام ایتام نیز سفارش شده است.

وی با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه غذا دادن در روز غدیر برابر با غذا دادن به انبیاء و صدیقین است اظهار داشت: طرح ضیافت غدیر با 14000 پرس غذا گرم به همت هیئت روضةالزهرا(ع) شهرستان دزفول اجرا می‌شود.

محجوب با بیان اینکه غدیر همچون عاشورا و محرم باید مردمی برگزار شود، گفت: این طرح به صورت مردمی و خودجوش انجام شده؛ بخشی از این غذا بین محبین و دوست‌داران اهل‌البیت(ع) و بخش عمده‌ای از آن نیز در مناطق محروم شهرستان دزفول توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: غرفه‌های مثل نانوایی صلواتی، غذاهای فست و فودی و لوازم‌التحریر در این برنامه تعبیه شده؛ در شب عید غدیر نیز در همان مکان جشن بزرگ عیدولایت برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه گروه جهادی هیئت از سال 96 در پی اتفاق تلح زلزله کرمانشاه تشکیل و خدماتی ارائه شد، افزود: هیئت روضةالزهرا(ع) در سیلاب اخیر با ایجاد قرارگاه در منطقه سیل زده آهودشت خدمت‌رسانی و کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده را برعهده گرفت از جمله خدماتی که هیئت ارائه کرد کولرها و یخچال‌های که خراب یا سوخته بود تعمیر کرده و ارسال می‌کرد و در صورت لزوم کولر و یخچال نو‌ خریداری و ارسال شد.

وی افزود: 5 میلیارد ریال توسط هیئت روضةالزهرا(ع) اقلام و غیره به مناطق سیل‌زده اهدا شد که این مبلغ از طریق مردم و اعضا هیئت روضةالزهرا(ع) جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/ح

ارسال نظرات
پر بیننده ها