خبرهای داغ:

سی و چهارمین آئین گرامیداشت سردار شهید «ساکی‌زاده» به میزبانی اندیمشک برگزار شد

سی و چهارمین آئین گرامیداشت سردار شهید ساکی‌زاده به میزبانی شهرستان یک هزار شهید اندیمشک برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۸۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اندیمشک، سی و چهارمین آئین گرامیداشت سردار شهید فتح‌الله ساکی‌زاده به میزبانی گلزار شهدای شهرستان یک هزار شهید اندیمشک برگزار شد.

در این آئین باشکوه و معنوی که به مناسبت سی و چهارمین سال روز شهادت شهید جاویدالاثر فتح‌الله ساکی‌زاده برگزار شد، مردم اندیمشک با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با فرزند شهید خود تجدید بیعتی مجدد کردند.

مردم شهرهای دزفول، درود، اهواز، خرم‌آباد، شوش و دیگر شهروندان استان‌های لرستان و خوزستان و دیگر شهرها و استان‌های ایران اسلامی نیز با حضور در این مراسم باشکوه و معنوی یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

همچنین در این آئین باشکوه و معنوی دوستان و همرزمان شهید والامقام فتح الله ساکی‌زاده با حضور در منزل این شهید عالیقدر به خانواده معظم شهدا ادای احترام کردند.

حضور در گلزار شهدای شهر یک هزار شهید اندیمشک و تجدید بیعت با فرزندان شهید اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم از جمله دیگر ویژه برنامه‌هایی بود که به مناسبت سی و چهارمین آئین گرامی داشت شهید ساکی‌زاده برگزار شد.

 

به گزارش بسیج شهید والامقام فتح‌الله ساکی‌زاده در خردادماه سال 1342 و همزمان با قیام خونین آن روزها و در یک خانواده مؤمن و انقلابی دیده به جهان گشود و پس از آن حرکت در مسیر انقلاب و اسلام را آغاز کرد.

وی که در آن دوران از خود چهره‌ای بسیار صبور، شکیبا و خوش اخلاق بود و البته شوخ طبع به تصویر کشیده بود و به مسائل دینی تسلط خوبی داشت و پس از عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان جانشین واحد بسیج شهرستان دورود انتخاب و پس از آن نیز به عنوان فرمانده واحد بسیج شهرستان دورود منصوب شد.

پس از آن شهید ساکی‌زاده به عنوان مسئول سازماندهی و عملیات بسیج، مسئول آموزش نظامی بسیج دورود، مسئول عقیدتی سیاسی بسیج دورود، فرمانده گردان ویژه محرم تیپ 72 رزمی به خدمت‌رسانی به رزمندگان اسلام و شهروندان مؤمن استان‌های لرستان و خوزستان و ایران اسلامی پرداخت و نام خود را در تاریخ جاودانه ساخت.

این فرزند روح‌الله سرانجام در مردادماه 1364 و در عملیات عاشورا 2 و هنگامی که لباس سبز خود را بر تن داشت و پس از یک نبرد ماندگار با دشمنان جبهه ولایت آسمانی شد تا پیکر پاک و مطهر وی پس از 34 سال هنوز به وطن باز نگردد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار