رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان گفت: با انتخاب اصحاب رسانه 10 مدیر برتر دستگاه‌های اجرایی در حوزه پاسخگویی به رسانه‌ها در این استان معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۰۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی پارسا در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره انتخاب مدیران برتر اجرایی استان گیلان که بیشترین همکاری را با اصحاب رسانه دارند، اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت 120 مدیرمسؤول، خبرنگار، سردبیر، عکاس خبری، مستندساز و فعالان فضای مجازی با عنوان مدیران پاسخگو برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر یک از اصحاب رسانه در برگه‌های محرمانه از بین معاونان استاندار، مدیران کل، فرمانداران و شهرداران، سه نفر را به‌عنوان پاسخگوترین مدیر استان و به ترتیب معرفی می‌کنند، افزود: آرا با حضور هیئت‌داوران شمارش و 10 مدیر برتر پاسخگویی اجرایی گیلان بعد از پایان هفته دولت به عموم مردم معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: پاسخگویی به رسانه‌ها، نقدپذیری، صداقت در گفتار و شفافیت، نگاه خلاقانه به رسانه، شجاعت در گفتار و استفاده از ظرفیت رسانه برای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم از ویژگی‌های مهم در جشنواره مدیران پاسخگو برای اعلام نظر اصحاب رسانه است.

پارسا با بیان اینکه مسؤولین از انتقاد منصفانه رسانه‌ها استقبال کنند و انتقاد رسانه‌ها از مسؤولین، ابزار مهمی برای ارتقای خدمات به مردم است، تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید روحیه نقدپذیری، مسؤولیت‌پذیری و پاسخگویی را در عمل نشان دهند و صادقانه مردم را در جریان مشکلات قرار دهند.

وی با اشاره به ماده دو قانون مطبوعات به‌عنوان رسالت اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم، پیشبرد اهدافی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی بیان‌شده و مبارزه با مظاهر فرهنگ استعماری و ترویج و تبلیغ فرهنگ اصیل اسلامی و گسترش‌فضائل اخلاقی و حفظ و تحکیم سیاست نه شرقی و نه غربی رسالتی است که مطبوعات در نظام جمهوری اسلامی بر عهده دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تأکید بر اینکه مدیران ازلحاظ قانونی باید پاسخگوی رسانه‌ها به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی و جهت تنویر اذهان عمومی باشند، گفت: رسانه‌ها نقد منصفانه از عملکرد مدیران داشته باشند و مدیران نیز از این رویه استقبال کنند تا زمینه توسعه و پیشرفت استان فراهم شود.

رسانه‌ها قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را تبلیغ کنند

پارسا با اشاره به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات افزود: بر اساس این قانون مؤسسات عمومی مکلفند اطلاعات موضوع این قانون را در حداقل زمان ممکن و بدون تبعیض در دسترسی مردم قرار دهند و اطلاعاتی که متضمن حق و تکلیف برای مردم است باید علاوه بر موارد قانونی موجود از طریق انتشار و اعلان عمومی و رسانه‌های همگانی به آگاهی مردم برسد.

وی خواستار تبلیغ قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در رسانه‌ها شد و بیان کرد: حق آگاهی ازجمله حقوق شهروندی است که دارای ابعاد گسترده‌ای بوده و حق دسترسی به اطلاعات را می‌توان یکی از عناصر ضروری آزادی بیان دانست و با توجه به اینکه مطبوعات از فعالان عرصه اطلاع‌رسانی بوده نمی‌توان تأثیر اجرای این قانون بر نظام مطبوعاتی کشور را نادیده گرفت.

 

ارسال نظرات