امام جمعه ریگان:

غدیر انقلاب اسلامی برگرفته از غدیر خم است

امام جمعه ریگان گفت:غدیر انقلاب اسلامی که سال ۵۷ شروع شده و مرز جغرافیایی نمی شناسد و تا نیجریه،یمن،لبنان و سوریه پیامش ابلاغ شده برگرفته از غدیر خم آن روز تاریخی و بیاد ماندنی است.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۱۵
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ریگان ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم، اظهار داشت:غدیر مختص به خم فقط نیست، غدیر انقلاب اسلامی که سال ۵۷ شروع شده است و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و تا نیجریه، یمن، لبنان و سوریه پیامش ابلاغ شده است برگرفته از غدیر خم آن روز تاریخی و بیاد ماندنی است.

وی در ادامه بیان داشت: پیام غدیر این است که کسانی که از غدیر انقلاب جا مانده و عقب افتاده اند بر گردند تا با غدیر انقلاب و علی انقلاب حرکت کنند، این راه سعادت و پیروزی است و این غدیر همه ساله تکرار خواهد شد.

امام جمعه ریگان اشاره داشت به پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام و بیان داشت:آیین برائت به معنای بیزاری از همه بی رحمی‌ها، ستم‌ها و فساد‌های طاغوت‌های هر زمان و ایستادگی در برابر زور گویی و باج گیری مستکبران دوران هاست.

ایشان عنوان داشت:برائت به معنای محکومیت جنگ افروزی‌های آمریکا و دستیارانش در منطقه حساس غرب آسیا و شمال آفریقا است.

وی اشاره داشت به اعزام شیخ زکزاکی به کشور هند جهت درمان، تصریح داشت:دادگاهی در نیجریه پس از ۲۲ ماه زندانی کردن ایشان مجوز درمانی شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه را صادر کرد.

خطیب جمعه ریگان اذعان داشت:موافقت دولت نیجریه جهت اعزام شیخ زکزاکی به هند برای درمان، نتیجه عقب نشینی دولت نیجریه در مقابل اعتراضات شیعیان نیجریه است.

رنجبر ماهانی تصریح داشت:شیخ زکزاکی ۳۰۰ مدرسه اسلامی در نیجریه و کشور‌های همسایه تاسیس کرد و ۳ فرزندش در راه اسلام به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد:اگر دولت نیجریه سفر درمانی شیخ زکزاکی را به سفر درمانی مشابه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تلقی کند این سناریوی قتل و مرگ صحنه گردان حاکمیت سعودی و نیجریه است و قاتلان پشت صحنه بدانند حامیان و پیروان شیخ زکزاکی هر کجا که باشند ارتباط خود را که مرز جغرافیایی نمی‌شناسد با این عالم حفظ خواهند کرد.

امام جمعه ریگان بیان داشت:رئیس جمهور کشور نیجریه بار‌ها به عربستان سعودی سفر کرده و نیز کمک‌های مالی دریافت کرده و از عربستان ماموریت دارد تا جنبش اسلامی نیجریه را هدف قرار دهد.

وی اشاره داشت به روز صنعت دفاعی و اظهار داشت:امروزه صنعت دفاعی کشور در سایه رهنمود‌های مقام معظم رهبری و با اتکا به ایمان و اراده فولادین و توانمندی‌های نخبگان و اندیشمندان جوان خود، توانسه است در عرصه‌های مختلف نظامی به دستاورد‌های شگرفی برسد که چشم جهانیان را خیره ساخته است.

خطیب جمعه ریگان ابراز کرد:ساخت انواع هواپیما، جت‌های جنگی رادار گریز، انواع بالگرد، ناو و ناوچه، قایق‌های دوزیست، انواع موشک و پهپاد‌ها از ثمرات دوران تحریم است که به دست جوانان این مرز و بوم به مرحله خودکفایی رسیده است.

رنجبر ماهانی در پایان اشاره داشت به کودتای آمریکایی‌ها علیه مصدق و افزود:مقام معظم رهبری فرمودند: بعضی‌ها هستند و می‌گویند یک ذره با آمریکا کنار بیایم، شاید دشمنی ان‌ها کم شود، نه، حتی آن‌هایی هم که به آمریکایی‌ها اعتماد کردند، به آمریکایی‌ها دلبستند و به سراغ آمریکایی‌ها رفتند آمریکا به آن‌ها رحم نکرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار