خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص):
حجت الاسلام دهقانی گفت:اگر انسان خود شناس شد خدا شناس هم خواهد شد، ما وظیفه داریم از فرصت های در اختیارمان برای خداشناسی استفاده کنیم و مقدمه خداشناسی خود شناسی است.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۱۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، یادواره شهدای روستای وناش و بالا وناش الموت شرقی با حضور امام جمعه شهر الموت، نماینده ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین ، بخشدار معلم کلایه، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین و مردم این روستا برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمود دهقانی در این مراسم اظهار کرد: ما باید بدانیم تابع چه دیدگاهی در خلقت هستیم و باید در زندگی سه معقوله خدا، دین و زندگی توام با جهاد شهادت را داشته باشیم.

 

وی خاط نشان کرد: اگر انسان خود شناس شد خدا شناس هم خواهد شد، ما وظیفه داریم از فرصت های در اختیارمان برای خداشناسی استفاده کنیم و مقدمه خداشناسی خود شناسی است.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بیان کرد: این شهیدان که ما را به این مراسم دعوت کردند، پیامشان این است که خود و خدا را بشناسیم و خودسازی کنیم، اگر خداوند صفاتی چون غفار، ستار، مقتدر و... دارد، باید آن ویژگی ها را در خود تقویت کنیم و باید به بندگی خدا افتخار کنیم و از صفات او بهره ببریم.

 

این مسوول با بیان اینکه شهیدان از ما انتظار دارند که ما اعمال نیک و پسندیده انجام دهیم، گفت: باید در انجام اعمال و رفتارمان کاملا مواظب باشیم تا نمونه بارز احسن الخالقین باشیم، پیام شهیدان پیام صداقت و حقانیت است.

 

دهقانی عنوان کرد: دین به انسان شخصیت، هویت و اعتبار می دهد، جوانان باید بدانند دین مانع رشد نیست در حال که دین معنا بخش به زندگی است و راه رسم زندگی را به انسان می آموزد، انسان منهای دین یک انسان بی مقدار و بی هویت است.

 

وی تاکید کرد: شهیدان دین و هویت داشتند و به همین دلیل افتخار آفریدند لحظه لحظه عمرشان در محضر مبارک خدا گذشته است، دین به انسان ها منزلت و جایگاه خوبی می دهد.

 

این مسوول ابراز کرد: خداوند مخلوقات زیادی را خلق کرد وقتی که انسان را خلق کرد به خود آفرین گفت«فتبارک الله احسن الخالقین» چرا که انسان عاقل است و این بسیار مهم است، انسان به دلیل وجود عقل، تابع دین است و برای رشد و تعالی خود تلاش می کند.

 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اظهار کرد: شهدای ما بعضا سواد آنچنانی نداشتند ولی در خدا شناسی و خود شناسی سرآمد روزگار بودند شهدای ما عقل شان از سن آنها بیشتر بود.

 

این مسوول در خاتمه گفت: شهدا رفتند که از ما مراقبت کنند و ما باید امروز از خون شهیدان و ارزش آنها دفاع کنیم.

 

در پایان از خانواده شهدای روستا تجلیل بعمل آمد، روستای وناش و بالا وناش، ۱۱ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها