خبرهای داغ:
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی:

آغاز زودهنگام برنامه‌های ماه محرم، اجحاف در حق عیدغدیرخم است

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی گفت: نباید با آغاز زودهنگام برنامه‌های ماه محرم، در حق عید بزرگ مسلمانان غدیرخم اجحاف کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۳۷
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره به اینکه در دهه امامت و ولایت قرار داریم، فرا رسیدن عید غدیرخم را به اقشار مختلف مردم تبریک گفت و اظهار کرد: آغاز زودهنگام برنامه های ماه محرم، در واقع به نوعی اجحاف در حق عید سعید غدیرخم است و از طرف دیگر مردم را از یک مناسبت شاد معنوی محروم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه عید غدیرخم به لحاظ سیاسی و اعتقادی واقعه‌ای تاریخی و حائز اهمیت است، اضافه کرد: برای نکوداشت این روز باید جدی‌تر گام برداشت تا از این رهگذر اصل ولایت فقیه برای اقشار مختلف مردم تبیین شود.

این مسوول ضمن ابراز تاسف از اینکه همه‌ساله شاهد این هستیم که عید سعید غدیرخم تحت شعاع برنامه‌های استقبال از ماه محرم قرار می‌گیرد، اضافه کرد: مناسبت‌های دینی باید هر دو به یک اندازه مورد توجه قرار گیرد ولی متاسفانه شاهد غفلت از اعیاد به ویژه عید سعید غدیرخم هستیم.

وی گفت: عید سعید غدیرخم به لحاظ سیاسی مناسبتی حائز اهمیت است، باید به این توجه کرد که این واقعه یک مناسبت دینی شاد نیز به شمار می‌رود که می‌تواند نشاط معنوی را در جامعه برقرار کند.

دبیراجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی با بیان اینکه دشمنان دین مبین اسلام به دنبال القای این تفکر هستند که این آئین الهی جامعه را به سمت رخوت، افسردگی، گریه و زاری سوق می‌دهد، اضافه کرد: چنانچه نسبت به اعیاد اسلامی بی‌توجهی شود به صورت خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.

این مسوول ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی جوانان نیز به دلیل غفلت مسوولان فرهنگی تحت تاثیر این طرز فکر قرار گرفته‌اند و پذیرفته‌اند اسلام مخالف شادی است، ادامه داد: حال آنکه اسلام معتقد است هر روزی که انسان در آن شاد باشد و باعث ایجاد شادی در دیگران شود، عید است.

وی با بیان اینکه در اسلام از جمعه به عنوان عید یاد شده است، گفت: فطر، قربان و غدیر سه عید بزرگ اسلامی هستند که برای شادی و شادی‌آفرینی در آن توصیه فراوان شده و آداب  و تکالیف مستحبی زیادی را هم می‌توان در این روزها انجام داد.

سرایی با اشاره به اینکه رویه‌ای که در پیش گرفته شده است و افراط در برگزاری برنامه‌های مرتبط با شهادت اولیا و اوصیا به طور قطع مورد تائید نیست و باید توازن در توجه به همه مناسبت‌ها برقرار باشد، اضافه کرد: در غیراین صورت دلزدگی و دور شدن نسل جوان از دین مبین اسلام را شاهد خواهیم بود که در این صورت باید در پیشگاه ذات اقدس الهی پاسخگو باشیم.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در آذربایجان غربی برگزاری دعای عرفه با حضور دانشگاهیان در مرز تمرچین، اجرای اردوی فرهنگی و تبلیغی علمداران ولایت، استفاده از راویان غدیر در اردوهای راهیان نور، بازسازی واقعه غدیر در سه شهرستان، اجرای ۳۱۳ برنامه محله محور در استان، برگزاری ۱۷ جشن غدیر، شب شعر، ۴۱۴ حلقه معرفتی غدیرشناسی، اعزام گروه های جهادی غدیرشناسی را مورد اشاره قرار داد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار