خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: متاسفانه امروزه شاهد رشد یک و شش دهم تا یک و هشت دهم در مسئله رشد جمعیت هستیم که به شدت نگران کننده است.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۴۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس با اشاره به آمار نگران کننده رشد جمعیت در کشور گفت: متاسفانه امروزه شاهد رشد یک و شش دهم تا یک و هشت دهم در مسئله رشد جمعیت هستیم که به شدت نگران کننده است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود: این مشکلات از مهمترین دلایل نرخ جمعیت در کشور است؛ از دلایلی که بسیاری از جوانان مزدوج نسبت برای فرزند آوری نسبت به آن نگرانی دارند می‌توان به همین مسایل مالی اشاره کرد.

خطیب جمعه قم یادآورشد: در این زمینه نیازمند عزم جدی‌تر مجلس هستیم، زیرا قانون حمایت از خانواده و جمعیت با گذشت ۶ سال همچنان در مجلس شورای اسلامی معطل مانده است.

آیت الله اعرافی باذکر این مطلب که دولت و مجلس باید نسبت به کاهش سن تشکیل خانواده، افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق برنامه عملیاتی تدوین کنند، بر لزوم توجه به رویکرد‌های نوین در این حوزه تاکید کرد.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی بیان کرد: ایران اسلامی بعد از دوره دفاع مقدس، گام‌های بزرگ و بلندی را در خودکفایی صنایع دفاعی در هوا، دریا و سطح زمین برداشته است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: توفیقات ایران در صنایع دفاعی مرهون انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی است، ایران امروز به مرزی از قدرت در صنایع دفاعی دست یافته که در سطح دنیا حرف برای گفتن دارد.

وی با ذکر این مطلب که صنعت دفاعی و موشک‌های نقطه زن، ناموس ایران بوده و این ناموس هرگز مورد مذاکره قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: صنعت دفاعی و تجیهزات دفاعی ایران و جبهه مقاومت اسلامی، متجاوزان و دشمنان را خوار و مغموم خواهد کرد.

خطیب جمعه قم در ادامه با اشاره به سالروز کودتای ننگین ۲۸ مرداد گفت: این کودتا یک دخالت ظالمانه و خارج از مقررات بین المللی توسط آمریکا بود، آمریکایی امروز نسبت به دخالت در این حادثه اذعان دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز کرد: کودتای ۲۸ مرداد فقط مختص گذشته نبوده بلکه پرچمی بوده که آینده را نشان می‌دهد که آمریکا و ایادی وابسته به آن‌ها هرگز قابل اعتماد نیستند.

وی حوادث منطقه کشمیر را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در کشمیر برخلاف قانون اساسی هند و خواسته مردم مسلمان این بخش، خود مختاری کشمیر لغو شده است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: دولت هند باید حقوق مسلمانان کشمیر را محترم شمرده و به آرای مردم در خودمختاری و تعیین سرنوشت احترام گذاشته و از اقدامات اشتباه و ناصحیح خود دست بردارد.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه به اشاره به مسئله یمن گفت: تجزیه یمن توطئه جدیدی بوده که توسط آمریکا دنبال می‌شود؛ رهبری معظم انقلاب در دیدار با برخی از رهبران جنبش اسلامی یمن بر ایستادگی در برابر این توطئه تاکید کردند.

وی افزود: آمریکا از یک دهه گذشته برای تضعیف امت اسلام، توطئه تجزیه بیش از ۱۰ کشور اسلامی و عربی را در دستور کار قرار داده است، ایران در امر تجزیه کشور‌های اسلامی به ویژه عراق و سوریه هوشیارانه وارد عمل شده و آمریکا و سعودی‌ها عملا نتوانستند به اهداف خود نائل شوند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: قدرت ایمان و سلاح ایران تنها عامل مهم در آزادی کشتی توقیف شده ایران بود و ایران در زمینه هیچ گونه تعهدی به کشوری نداده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به فرارسیدن عید غدیر خم گفت: این عید برای تمام بشریت مژده آزادی و رهایی آورده و برای امت اسلام مایه احترام و افتخار است؛ امسال هم باید مانند سال‌های گذشته، پرچم پرافتخار غدیر در سرتاسر عالم به اهتزاز درآمده و گرامی داشته شود.

وی همچنین با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: آزادگان نماد‌های استقامت و از پایه‌های اصلی پیروزی ایران در دفاع مقدس بودند؛ با صبر بیش از ۶۰ هزار آزاده دفاع مقدس، دشمن مجبور به عقب نشینی و پیروزی اسلام و انقلاب اسلامی شدند.

وی با اشاره به روز مسجد نیز گفت: مسجد محور اخلاق و مرکز تولید و تصفیه عقاید فکری و معنوی امت اسلامی است؛ ایران همچنان با مسجد در تراز انقلاب اسلامی فاصله دارد، باید هزاران مسجد در تراز انقلاب و اسلام در سطح کشور وجود داشته شود.

وی در ادامه با اشاره به خطبه ۱۹۸ کتاب شریف نهج البلاغه گفت: آن کس که تقوای الهی را رعایت کند تمام سختی‌ها از وی دور می‌شود، با رعایت تقوای الهی سختی‌های زمانه برای انسان آسان می‌شود.

وی با اشاره به اثرات منفی غذای حرام در آینده و زمینه سازی‌های تربیتی فرزندان اظهار کرد: مواظبت و مراقبت از غذای سالم و حلال در دوره شیرخواری و بارداری از وظایف اصلی والدین است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: تاثیر غذای حلال و سالم در تربیت و سرنوشت فرزند به حدی زیاد بوده که لازم است تا پدر و مادر نسبت به آن اهمیت ویژه‌ای قائل شوند.

امام جمعه موقت قم تصریح کرد: برای اینکه غذا در روح و جان فرزند تاثیر منفی نگذارد باید هم حلال باشد و از نظر کیفی مشکل نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اثرات منفی و آسیب‌های غذای حرام در آزمایشگاه‌ها و ابزار‌های حسی قابل سنجش نیست، اما اسلام پرده از عمق اثرات مخرب غذا‌های حرام برداشته است.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: غذای حرام در جسم و جان فرد اثر مخرب گذاشته و آینده وی و خانواده چنین انسانی را با مشکل و رخنه بزرگی مواجه می‌کند.

امام جمعه قم بیان کرد: غذای حرام در عدم استجابت دعا، قبولی اعمال و نسل انسان تبعات منفی بسیار زیادی بر جای می‌گذارد، در قیامت نیز غذای حرام مانع لطف و عنایت الهی و شفاعت نبی مکرم اسلام می‌شود.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: لقمه و غذای حرام تاثیر دامنه داری در ارتکاب گناه دارد و از این رو زمینه بسیاری از گناهان را غذای حرام به وجود می‌آورد.

وی اضافه کرد: غذای حرام، زندگی معنوی و سرمایه‌های روحی و رشد فرد را با چالش و رخنه روبه رو می‌کند، اثر غذای حرام در زمان انعقاد نطفه نیز زمینه تباهی را در نسل انسان ایجاد می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها