خبرهای داغ:
در پی حادثه آتش سوزی یک مرکز ارائه کننده گاز مایع در قم، ۷۰ سیلندر گاز ال پی جی منفجر شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۴۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
 
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از قم، حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ شامگاه پنج‌شنبه بار دیگر شاهد حادثه انفجار در یک مرکز غیر مجاز ارائه کننده گاز مایع ال پی جی در قم بودیم که در سال‌های اخیر وقوع چنین حوادث در این مراکز بار‌ها تکرار شده است.

محل این مرکز شارژ سیلندر‌های گاز مایع در ابتدای خیابان اراک و نرسیده به امامزاده شاه جمال بوده و این در حالی است که به گفته مسئولان آتش نشانی قم وجود چنین مراکزی در محدوده شهری ممنوع است و اخطار‌های کتبی نیز از قبل به این مرکز داده شده است.

حادثه با آتش گرفتن خودروی در حال سوختگیری شروع می‌شود و در اثر انفجار سیلندر گاز مایع این خودرو که تقریبا تکمیل بوده، آتش به سرعت به سایر نقاط این مرکز سرایت می‌کند و نزدیک به ۷۰ سیلندر ۲۰۰ کیلویی که در این محل وجود داشته است را دچار حریق و برخی‌ها را نیز منفجر می‌کند.

قدرت انفجار به اندازه‌ای بوده که با وجود رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، نزدیک شدن به حریق به دلیل انفجار‌های پی در پی سیلندر‌های گاز مایع بسیار خطرناک بوده است.

مسئولان آتش نشانی قم می‌گویند به دلیل گستردگی حریق، ۴ ایستگاه را همزمان به محل اعزام کرده و بعد از آن خودرو‌های پشتیبانی و آب رسان و یک دستگاه لودر نیز به محل اعزام شدند.

شدت آتش سوزی به قدری بوده که ماموران راهنمایی و رانندگی مجبور شدند مسیر اصلی به سمت ورودی شهر قم و میدان ۷۲ تن را ببندند و همین امر موجب بروز ترافیک بسیار سنگینی در این محدوده شد و خودرو‌ها برای ساعتی از مسیر‌های محلی جهت طی طریق استفاده می‌کردند.

خوشبختانه این حریق خسارات جانی نداشته است و ۱۲ دستگاه خودروی عملیاتی با ۴۰ نیروی آتش نشان در مدت یک ساعت توانستند حریق را اطفاء کنند.

متاسفانه هم اکنون جایگاه‌های غیر مجاز ارائه کننده گاز مایع دیگری نیز در اطراف و سطح شهر قم در حال فعالیت هستند که به گفته آتش نشانی فعالیت همه آن‌ها غیر مجاز است و هشدار‌های لازم به آن‌ها داده شده که به نظر می‌رسد دادن هشدار کافی نیست و شهرداری قم و سایر نهاد‌های نظارتی می‌بایست نسبت به جلوگیری از ادامه فعالیت این مراکز اقدام کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها