امام‌جمعه اردکان یزد گفت: امروز اردوهای جهادی ما و نقش بی‌بدیل آن‌ها در رفع محرومیت‌ها سهم مهمی در دلگرم کردن مردم و تضعیف دشمنان نظام دارد.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۶۵
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از یزدرسا؛ اسماعیل شاکر اردکانی در مصاحبه با یزدرسا؛ پیرامون نقش جهادگران بسیجی درزمینهٔ محرومیت‌زدایی در کشور گفت: انقلاب ما یک انقلاب مردمی و جهادی بوده و در عرصه‌های مختلف آن حضور پررنگ مردم با ایثار و فداکاری بدون انتظارات مادی به چشم می‌خورد.

امام‌جمعه اردکان یزد افزود: در دوران دفاع مقدس نیز کار جهادی با حضور جوانان صورت می‌گرفت به‌طوری‌که بیشترین تعداد شهدا، جانبازان و آزادگان ما از نسل جوان هستند.

وی با اشاره به‌ضرورت اقدامات جهادی در دوران پس از دفاع مقدس و سازندگی تأکید کرد: در دهه پنجم انقلاب ضرورت بیشتری از حضور جوانان در عرصه‌های جهادی احساس می‌شود تا دشمنان این‌گونه القا نکنند که انقلاب از جوانان آینده‌ساز خود فاصله گرفته است.

راه‌اندازی اردو‌های جهادی یکی از برکات انقلاب اسلامی

شاکر راه‌اندازی اردو‌های جهادی را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر اردو‌های جهادی توانسته ضمن پیشبرد عمران و آبادانی مناطق محروم شهر‌ها و روستا‌ها سبب دلگرمی مردم به‌نظام و انقلاب شود.

امام‌جمعه اردکان حضور جوانان در اردو‌های جهادی را یادآور رشادت‌های جوانان در دوران دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: ریشه و اصل کار جهادی به معنای تلاش و مجاهدت درراه خداست و امروزه حضور مخلصانه جوانان در اردو‌های جهادی بدون کوچکترین انتظار مادی حال و هوای معنوی جبهه‌ها را تداعی می‌کند.

شاکر با اشاره به راه‌اندازی جنگ‌های مختلف دشمنان علیه کشور و انقلاب اظهار داشت: یک روزی جنگ نظامی را به ما تحمیل کردند و حالا جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی را علیه نظام و ملت به راه انداخته‌اند که برگزاری همین اردو‌های جهادی با حضور جوانان مردم را دلگرم‌تر و دشمنان را مأیوس‌تر کرده است.

اردو‌های جهادی مردم را دلگرم‌تر و دشمنان را مأیوس‌تر می‌کند

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که بهترین راه مقابله با استکبار کار برای مردم است اظهار داشت: مسئولان ما در برخی جا‌ها به‌خوبی از این گروه‌ها حمایت کردند و طبیعی است که اگر مقدمات کار برای جهادگران فراهم باشد کار‌ها بهتر به نتیجه می‌رسد و اگر مسئولانی در این زمینه کوتاهی کنند مدیون مردم هستند.

امام‌جمعه اردکان خاطرنشان کرد: در کجای دنیا چنین جوانانی را پیدا می‌کنید که بدون هیچ چشم‌داشتی آماده خدمت به محرومین باشند بنابراین اگر مسئولانی پیدا شوند که قدر این فرصت کم‌نظیر را ندانند قانونا، شرعاً و وجدانا مسئول و مدیون هستند و باید دولتمردان ما در این زمینه حمایت‌های لازم را داشته باشند و جالب اینکه هرکجا مسئولان از جهادگران حمایت کردند کار‌ها پیشرفت چشمگیری داشته است.

امروزه بزرگ‌ترین جهاد خدمت به مردم محروم است

شاکر به جوانان توصیه کرد با اخلاص در اردو‌های جهادی شرکت کنند و گفت: کاری که با اخلاص و برای خدا انجام شود برکات فراوانی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: جهاد تنها باجان نیست بلکه بر اساس قرآن و روایات جهاد با مال و زبان هم انجام می‌گیرد و امروزه بزرگ‌ترین جهاد خدمت به مردم محروم است.

امام‌جمعه اردکان با اشاره به مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق حاشیه شهر‌ها و روستا‌های کم برخوردار تصریح کرد: امروز اردو‌های جهادی ما و نقش بی‌بدیل آن‌ها در رفع محرومیت‌ها سهم مهمی در دلگرم کردن مردم و تضعیف دشمنان نظام دارد و جوانان عزیز بدانند خداوند در برابر سختی‌هایی که در این اردو‌ها متحمل می‌شوند برکات و رحمت خود را نصیب آنان خواهد کرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات