کارآفرین بسیجی در گفت‌وگو با بسیج؛
کارآفرین بسیجی که با کار تراش بر روی سنگ برای ۱۵ نفر اشتغال آفرید.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۰۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
حسین اتقیایی کارآفرین بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ در خصوص پیشینه حرفه مورد علاقه خود گفت: از سال ۶۴ دیپلم ماشین ابزار از سازمان فنی حرفه‌ای تهران دریافت کردم و در سال ۷۲ در ملک پدری خود شروع به کار تراشکاری در منطقه علیمردانی مشهد کردم.

وی افزود: در این کارگاه کوچک به ۱۵ نفر کار را آموزش دادم که الان همه آن‌ها خودشان کارآفرین شدند و در جاده سیمان، کلات و جمعه بازار مشغول به کار هستند.

این کارآفرین بسیجی خاطرنشان کرد: با گذشت، سالها و بالا رفتن سنم و سنگینی کا دیگر نتوانستم قطعه سازی و قالب سازی کنم اما دست از تلاش برنداشتم و مشعول کار‌های تک رو مثل دستگاه پرداخت، نگین تراشی، سنگ‌های عقیق شدم و  پسرم نیز بامن در این زمینه  همکاری می‌کند.

وی بیان داشت: در این کارگاه قطعه سازی به کار نگین تراشی مشغول هستم و توانستم چند دستگاه  در این راستا اختراع کنم. دستگاه اسلایس بربادینام در سایز کوچیک، دستگاه بزرگ با یاتاقان، دستگاه ویبره یا جلا دهنده نگین که دست ساز خودم هستند.

اتقیایی درپایان از مسئولین تقاضای حمایت از کارآفرینان را داشت تا بتوانند کارگاهشان را وسعت بدهند تا فرصت اشتغال برای جوانان بیشتری فراهم شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها