مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: کسانی که سیاست‌های کلی کشور را در قبال تعامل با سایر دولت‌ها، جنگ طلبانه خطاب می کنند و با این دیدگاه مردم را غارنشین می دانند مشخصا درک صحیحی از مقاومت ندارند.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۴۰
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی خطیب‌دماوندی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به ایام گرامیداشت مقاومت اسلامی و پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه گفت: امروز درحالی بیش از 13 سال از جنگ 33 روزه و حمله نظامی رژیم صهیونیستی به اراضی لبنان می گذرد که هنوز عده‌ای از مسئولان در دستگاه های مختلف کشور همچنان بر این باورند که کمک و همراهی ایران به کشور های اسلامی و گروه های مقاومت مغایر مصالح کشور است و با به کارگیری نابجا و ناصحیح از این عبارت که:«چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است! » با هرگونه حمایت سیاسی و اقتصادی از گروه های مقاومت مخالفت می‌کنند.

وی افزود: به کارگیری منطق مقاومت در جریان کار جمهوری اسلامی ایران کاملا برآمده از مبانی فقهی و آموزه‌های دینی ماست، به همین خاطر وظیفه ایدئولوژیک دولت اسلامی در حوزه سیاست خارجی گره خورد با مفهوم مقاومت اسلامی است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: حمایت ایران از مسلمانان و دولت‌های اسلامی در ذیل این روایت که :« هر کس فریاد استغاثه هر مظلومی را بشنود که مسلمانان را به یاری می طلبد، اما فریاد او را اجابت نکند، مسلمان نیست» و در پناه این کلام نورانی بخش که :« کونوا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً» قابل تببین و تشریح است. در اسلام، مقابله با تهدید و ارعاب وظیفه ای همگانی است؛ همه باید یکپارچه و متحد ، در برابر عوامل تهدید و ارعاب بایستند و از مظلوم دفاع کنند و دشمن ظالم باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان نمی‌دانند پشتیبانی از دولت‌های اسلامی و جبهه مقاومت کاملا منطبق با روح و متن نظام حقوقی و سیاسی کشور است و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصول متعددی همچون بند 16 اصل سوم ، اصل یازدهم و اصل یکصد و پنجاه و چهارم ، در زمره نگاه امت محور خود قوای سه گانه و در راس آن دولت را ملکلف به حمایت از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین نموده است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به کسانی که حضور ایران در عرصه مقاومت را به سخره می گیرند بیان یک رویداد مهم تاریخی را یادآور شد و گفت: مراجعه به تاریخ و مطالعه سرگذشت سرنگونی سلسله با عظمت صفوی به خوبی نمایانگر این واقعیت است که اگر مسئولان کشور در برابر دشمن احساس رعب و وحشت داشته باشند ملت را ذلیل خواهند کرد.

وی ادامه داد: در زمان حکومت شاه سلطان حسین افراد غیور و شجاع زیادی حاضر به مقاومت و ایستادگی بودند اما خاطر ضعف و ناتوانی شاه سلطان حسین تمام مردم قتل عام شدند و حکومت به دست افغان ها افتاد.

خطیب افزود: جریان دانشجویی به کسانی اعتقادی به اندیشه مقاومت ندارند یادآور می شود که دشمن را باید در مرز های خودش سرکوب کرد. جوانان انقلابی این کشور هرگز اجازه نخواهند داد کشور دچار مدیران و مسئولانی شود که جرئت و جسارت ندارند و در بین مردم احساس قدرت نمی کنند ، بنابراین ما آتش های فتنه و جنگ را در همان سوریه خاموش می کنیم و اجازه نمی دهیم میدان نبرد به اصفهان و تهران و شیراز کشیده شود.

دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق عمومی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه بیان کرد: منطق مقاومت مطلقا تعارضی با تعامل و ارتباط ما با سایر کشورهای دنیا ندارد. کسانی که هنوز معتقدند دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک و سیاست های کلی کشور را در قبال تعامل با سایر دول ، جنگ طلبانه خطاب می کنند و با این دیدگاه مردم را غارنشین می دانند مشخصا درک صحیحی از فلسفه مقاومت ندارند. وجود چارچوب های مشخص و مطمئن درخصوص مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی به معنای کشیدن حصار دور کشور نیست بلکه به معنای یک دیدگاه هوشمندانه توام با آینده نگری صحیح است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره مقاومت در عرصه داخلی بیان کرد: شاید در نگاه خوشبینانه ، تنهاترین دستاورد برجام اثبات "بدعهدی" آمریکا به کسانی بود که راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را در ارتباط و تعامل با کدخدا می دانستند. حال که وقاحت آمریکا به جایی رسیده است که به خود اجازه می دهد رهبر یک کشور 80 میلیون نفری را تحریم کند و با تحریم وزیر امور خارجه به دستگاه دیپلماسی کشورمان توهین نماید ، برای بار چندم از مسئولان دولتی و غیردولتی می خواهیم تا این بار واژه مقاومت را در قبال سیاست های داخلی و خارجی فهم کنند و از دل باختگی و دلبستگی به آمریکا و هم پیمانانش دست کشیده ، نگاه خود را به توان نیرو های داخلی معطوف سازند.  

خطیب افزود: ما معتقدیم که راه رسیدن به عزت ملی که سرمقصودنهایی هر کشوری است ، تنها و تنها از طریق عملکرد مردم و مسئولان همان کشور محقق خواهد شد. عزت ملی نشئت گرفته از اقتدار ملی است . این اقتدار امری نیست که سایر دولت ها آن را به ما بخشند ، بلکه اقتدار ملی بمثابه یک امر اکتسابی باید توسط خود آن کشور حاصل گردد.

وی افزود: البته که مقصود از اقتدار ، صرفا اقتدار در بخش نظامی آن نیست بلکه باید اقتدار در ابعاد سیاسی ، اقتصادی ، علمی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد. چنانچه با استفاده از ابزار مقاومت توانستیم کشور مقتدر و عزت مندی باشیم آن گاه دولت ها و کشور های دیگر خواهان مذاکره و تعامل با ایران خواهند بود و در چنین وضعیتی رویکرد ما رویکرد عزت مندانه ای است که برای مذاکره نه تنها تسلیم باج خواهی کشورهای مستبد و زورگو نمی شویم بلکه از موضع قدرت وارد گفتگو خواهیم شد.

خطیب در پایان خاطرنشان کرد: با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود و به کاربستن منطق مقاومت زمانی موثر خواهد بود که اقدامات اولیه در این خصوص انجام گیرد. بلاشک خوی اشرافی گری ، راحت طلبی، عدم شفافیت با مفهوم مقاومت سازگار نیست و صرفا استفاده از این لفظ بدون رعایت پیش شرط های لازم ، نتیجه ای جز بی اعتمادی مردم و کمرنگ شدن روحیه مقاومت به دنبال نخواهد داشت.

ارسال نظرات