تعداد بنگاههای مشکل دار در سه ماه اول سال جاری نسبت به پایان اسفند ماه سال 97 کاهش یافته و از 1351 بنگاه در اسفند 97 به 1262 بنگاه رسیده است. تعداد کارگران در بنگاههای مشکل دار 140 هزار نفر است.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۴۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اعلام کرد: تعداد بنگاههای مشکل دار در سه ماه اول سال جاری نسبت به پایان اسفند ماه سال 97 کاهش یافته و از 1351 بنگاه در اسفند 97 به 1262 بنگاه رسیده است. تعداد کارگران در بنگاههای مشکل دار 140 هزار نفر است.

کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: تعداد بنگاههای مشکل دار در سه ماه اول سالجاری نسبت به پایان اسفند ماه سال 97 کاهش یافته است  و از 1351 بنگاه در اسفند 97 به 1262 بنگاه مشکل‌دار رسیده است. تعداد کارگران در بنگاههای مشکل دار 140 هزار نفر هستند.

وی گفت: وزارتخانه‌های صادر کننده  مجوز برای بنگاهها ی اقتصادی باید در حل و فصل مشکلات  بنگاهها اهتمام نمایند . کارفرمایان، سهامداران، مدیران و کار آفرینان می بایستی نسبت به حل  مشکلات بنگاههای تحت  مسئولیت خود اقدام و رفع مشکل  نمایند.

به گفته مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهت  صیانت از نیروی کار، حفظ حیات اقتصادی بنگاهها و پایداری تولید وتثبیت اشتغال اهتمام ویژه نسبت به  پیگیری و حل و فصل مشکلات  بنگاههای اقتصادی را دارد.

کریم یاوری اعلام کرد:در سه ماهه اول  سالجاری با حمایت از حدود بیش از 470 بنگاه حدود 100 هزار فرصت  شغلی تثبیت  شده است.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اعلام کرد: کارگروههای تسهیل  و رفع  موانع تولید در استانها در شرایط اقتصادی فعلی می بایستی بیش از پیش در حل و فصل مشکلات بنگاهها اهتمام  نمایند و حتی‌المقدور جلسات  کارگروهها با حضور ذینفعان در محل  بنگاههای اقتصادی مشکل‌دار برگزار نسبت به  حل و فصل  مشکلات  به صورت میدانی و عملیاتی اقدام نمایند.

وی گفت: در سال 97 کارگروههای تسهیل  و رفع موانع تولید در استانها بیش از دو هزار جلسه برای بررسی و رسیدگی به وضعیت  بنگاهها تشکیل داده اند.

تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری هم اکنون حدود 262 هزار نفر است.

ارسال نظرات