نماینده ولی فقیه در کردستان:

هنر متعهد راه رسیدن به رشد و کمال اخلاقی و انسانی است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هنر متعهد راه رسیدن به کمال اخلاقی و انسانی است.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۸۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حضرت آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره دف نوای رحمت با تاکید براینکه قرآن دارای یک موسیقی زیبا و شیرین است، اظهار داشت: همه اجزای این عالم که خداوند خلق کرده دارای هنر و موسیقی است.

وی عنوان کرد: خداوند بزرگترین هنرمند است، همه اجزای این عالم که خداوند خلق کرده دارای هنر و موسیقی است.

نماینده ولی فقیه افزود: قرآن کریم که از سوی خدا نازل شده دارای یک موسیقی زیبا و شیرین است و آرامشی بسیار عجیب می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه بخشی از این نظام تکوین خود انسان است، گفت: اگر دقت کنیم خداوند چه میزان هنر را در تک‌تک انسان‌ها قرار داده که همه این زیبایی‌ها تجلی‌گر هنرمندی خداوند است.

آیت الله حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: این نشان از رحمت الهی است همه آنچه که برای ما انسان‌ها وجود دارد خداوند به شکلی برای ما قرار داده از باب لطف و رحمت است.

وی اذعان داشت: موسیقی آئینی که با دف نواخته می‌شود ویژگی‌ خاص دارد که باید به آن توجه شود و از این هنر زیبا بهترین بهره را برد.

وی اضافه کرد: همه اینها جلوه‌های زیبایی از خالق هستی است که زیبایی را در تمام هرآنچه آفریده قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: زیبایی‌ها و هنر خلقت وجهه و عظمت خداوند را روی زمین نشان می‌دهد به همین دلیل هرکس از مخلوقات خدا جلوه‌ای از این خالق هستی را بیان می‌کند.

به گفته حسینی‌شاهرودی، آنچه خداوند آفریده باید در راستای رشد انسان باشد و انسان را به خدا نزدیک کند و صفات الهی که در وجودش از ظهور بروز پیدا کند.

وی با بیان اینکه عشق به کمال با بهره‌گیری از آنچه خداوند بر زمین و آسمان آفریده در بشر بجوشد، گفت:‌خداوند به زور انسان را به مسیری نمی‌کشند انسان باید خود وسیر درست را انتخاب کند اگر مسیر مستقیم را انتخاب کند به کمال می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: انسان از نظر قرب مقامی به جایی می‌رسد که به الگویی برای دیگر انسان‌ها تبدیل می‌شود.

آیت الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه ابراهیم را خداوند به عنوان اسوه به جهان بشریت معرفی کرده است، گفت: یکی از امتحان‌های حضرت ابراهیم با موسیقی بوده و این پیامبر الهی با پیروزی در این امتحانات و آزمایشات به جایگاه رسید که به اسوه بشریت تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند حضرت ابراهیم را به اموری امتحان کرد که در همه آنها سربلند بیرون آمد به همین دلیل تمام زندگی ابراهیم(ع) درس می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد:‌ هنرمندان باید با زبان هنر موسیقی و سایر هنرها زیبایی‌های جهان آفرینش را به تصویر بکشند.

آیت الله حسینی‌شاهرودی افزود: هنر در زندگی انسان یک مسأله اساسی است و باید از این هنر برای رشد و کمال استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت پیام دارد و باید از این ظرفیت در راستای رشد و اعتلای فرهنگی هرچه بیشتر بهره بگیریم.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار