امام جمعه موقت تهران:

لزوم الگو پذیری از استقامت و ایستادگی آزادگان/ آزادگان جهنم صدام را به دانشگاه معنویت تبدیل کرده بودند

امام جمعه موقت تهران گفت: الماس درخشان که تعبیر مقام معظم رهبری برای آزادگان به کار می برند بر اثر مجاهدت های آزادگان به دست آمده و این باید برای همه ما الگو باشد و آنها را سرمشق خود قرار دهیم.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۴۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران امروز در همايش الماس هاي درخشان و آيين تجليل از آزادگان استان مركزي گفت: خداوند در قرآن کریم برای انسان هایی که دارای دو خصیصه ارزشمند هستند پاداش های بزرگی در نظر گرفته است که ایمان و استقامت دو خسیس ارزشمند است.

ابوترابی فرد اظهار کرد: انسان هایی که خداوند را به عنوان مربی انتخاب می کنند اینها تنها حلقه ارتباطی شان با خداوند پیامبر گرامی اسلام است و کسانی که پیامبر را به عنوان مربی انتخاب کردند تنها حلقه ارتباطی آن ولایت امیرالمؤمنین(ع) است چرا که ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) همان ولایت رسول الله و الله است که این گام اول است.

وی ادامه داد: ولایت پذیری گام مهمی است ولی نهایی نیست بلکه ایستادگی و استقامت در ولایت گام دوم است و اگر فردی تا پایان عمر تحت ولایت و مربی خداوند و اولیای الهی باشد قطعاً گام دوم را با موفقیت طی کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انقلابی بودن مهم نیست بلکه انقلابی ماندن مهم است بیان کرد: در این شرایط کنونی این بسیار حائز اهمیت است و باید برای ما درس باشد چراکه معنای ایستادگی و مقاومت در این جمله نهفته است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: اگر انسان راه را انتخاب کرد و در این راه استقامت نمود قطعاً مصداق بارز آیه قرآن است و بهشت دنیا و آخرت به این افراد وعده داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز تفسیر واقعی آیات مقاومت، آزادگان سرافراز ایران اسلامی هستند که کارشان بسیار ارزشمند بود گفت: ایما و صبر در برابر شکنجه های رژیم بعثی و شرایط سخت اردوگاه های عراق کار رزمندگان را بسیار ارزشمند کرد و آنها را به الگویی تبدیل کرد که هنوز هم مورد تحسین ملت های منطقه و حتی دنیا قرار دارند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مسئولین زندان های اروپایی و آمریکایی در بازدید از اردوگاه های اسراء از شور، نشاط، معنویت و خدمت به یکدیگر اسرای ایرانی شگفت زده شده بودند و در واقع آنها جهنم صدام را به دانشگاه معنویت تبدیل کرده بودند.

ابوترابی فرد اظهار کرد: مسئولین صلیب سرخ بارها می گفتند اسرای ایرانی همه ارزش های اسلام و در واقع یک جمهوری اسلامی به معنای واقعی را در اردوگاه ها پیاده کردند.

وی با اشاره به اینکه آزادگان اردوگاه های وحشتناک صدام را نماد خدمت گذاری به یکدیگر و حتی مأمورین عراقی تبدیل کرد بودند افزود: آزار برای رزمندگان اسلام نماد وحدت، انسجام، یکدلی و خدمت بود و اسراء با هر قومیتی در یک جبهه واحد قرار داشتند که نتیجه آن عزت، عظمت و اقتدار برای ایران اسلامی بود.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: دشمن از آزادگان بسیاری هراس داشت چراکه ایمان و استقامت رزمندگان و اسراء همه را دگرگون کرده بود.

مشکلات اقتصادی و اجتماعی با عقلانیت استقامت و ایمان حل می شود

ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران اگر می خواهند عزت و استقلالشان بیشتر شود باید راه آزادگان را ادامه دهند گفت: مشکلات اقتصادی و اجتماعی با عقلانیت استقامت و ایمان حل می شود و می توانیم بسیاری از آسیب های اجتماعی را با تقویت ایمان و عمل صالح حل کنیم.

وی ادامه داد: الماس درخشان که تعبیر مقام معظم رهبری برای آزادگان به کار می برند بر اثر مجاهدت های آزادگان به دست آمده و این باید برای همه ما الگو باشد و آنها را سرمشق خود قرار دهیم.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: بدون تردید یکی از پرشورترین و با نشاط ترین روزهای چله اول انقلاب اسلامی استقبال گرم ملت از آزادگان سرافراز بود که هر ساله باید آن را گرامی بداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات