مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهداء:
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه حمزه سیدالشهداء گفت: باید پیرامون واقعه غدیرخم کار تحقیقی و پژوهشی صورت گیرد.
کد خبر: ۹۱۶۶۱۱۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از چالدران، حجت الاسلام محمد حسنلویی در همایش وحدت علمای شیعه و سنی که در چالدران برگزار شد، اظهار کرد: واقعه غدیر رویداد بسیار مهمی در تاریخ اسلام است، که در آن پیامبر اسلام (ص) در پی دستور الهی حضرت علی (ع) را به سمت جانشینی خود منصوب کردند.

وی اضافه کرد: واقعه غدیر در قرآن به عنوان روز اکمال دین مورد اشاره قرار گرفته است، بنابراین باید به این روز بیش از پیش بها داد و برای نکوداشت همچنین درک آن اهتمام ورزید، که لازمه آن تامل و تحقیق در این زمینه است.

حسنلویی با اشاره به اینکه این واقعه حجتی تمام عیار است، ادامه داد: معجزه غدیر با امضای خداوند متعال انجام گرفته و با به هلاکت رسیدن افراد منافقی همچون حارث‌ها به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری برنامه‌هایی با موضوع نکوداشت دهه امامت و ولایت باید تمهیدات لازم اتخاذ شود تا مشکلاتی نظیر ترافیک و ... ایجاد نشود، افزود: در صورتی که قرار است برنامه جشن در پارک‌ها برگزار شود، بهتر است برنامه‌ها در چند شب باشد.

این مسوول با بیان اینکه در طول سال‌ باید به برنامه‌های فرهنگی و دینی توجه کرده و برای آنها بودجه و زمان اختصاص داد، گفت: در ارتباط با این ایام باید بدون اینکه حساسیتی برای کسی ایجاد شود، واقعیت و عقیده‌ای که شیعه در ارتباط با غدیر و ولایت حضرت امام علی(ع) دارد را برای مردم به ویژه جوانان بیان کنیم.

وی تصریح کرد: نهج‌البلاغه، خصوصیات امیرالمومنین(ع)، صفات، ویژگی‌ها و فضائل آن حضرت از جمله مواردی است که باید در تمام استان به صورت ویژه برای جوانان تشریح شود.

حسنلویی با تاکید بر اینکه واقعه غدیرخم باید با یک برنامه علمی و تحقیقی برای جامعه تبیین شود، گفت: یکی از مهمترین قشرهایی که ما باید برای تبیین مسائل غدیر به آنها توجه داشته باشیم، نسل جوان هستند که حتما باید آگاهی لازم را به آنها انتقال دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات