اسکندری گفت: 78 درصد از مدیران و کارکنان سازمان اقتصادی کوثر یا فرزند شهید هستند یا فرزند جانباز و آزاده و جزو خانواده های ایثارگر و جوان محسوب می شوند.
کد خبر: ۹۱۶۶۱۲۱
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهندس محمدرضا اسکندری، برادر شهید، جانباز و از ایثارگران دوران دفاع مقدس و همچنین مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در نشست هم اندیشی فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: 78 درصد از مدیران و کارکنان سازمان اقتصادی کوثر یا فرزند شهید هستند یا فرزند جانباز و آزاده و جزو خانواده های ایثارگر محسوب می شوند و این سازمان بر مبنای رسالت و ماهیت خود، اولویت اشتغال زایی را به فرزندان معظم شهدا و ایثارگران متخصص و تحصیل کرده اختصاص می‌دهد.
وی ادامه داد: درست است که انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی به پیروزی رسید اما باید گفت که سربازان این امام، جوانان بودند و از سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، این جوانان بودند که این کشور را حفظ کردند و اکنون همان جوانان، مدیران پا به سن گذشته امروز هستند.
اسکندری با اشاره به لزوم جوان‌گرایی در مجموعه‌های اقتصادی و مدیریتی کشور، خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ متوسط سن مدیران سازمان قتصادی کوثر، ۶۲ سال بود، اما در حال حاضر این رقم به زیر ۴۰ سال رسیده و می‌توان گفت: مجموعه مدیریتی حاضر، حاصل رویش‌های انقلاب اسلامی هستند و جوان گرا هستند و این یکی از سیاست های اصلی ماست که به جوانان اعتماد کنیم و کار را به آنان بسپاریم.
وی خاطر نشان کرد: شرکت‌های وابسته فراوانی که با سازمان اقتصادی کوثر همکاری می‌کنند نیز جوان هستند که در رشته‌های گوناگون دارای تخصص بوده و حداقل مدارک تحصیلی آن‌ها کارشناسی ارشد در حوزه‌های تخصصی خودشان است و باید گفت که درصد زیادی از مدیران حاضر از جامعه هدف، خانواده معظم شهدا و ایثارگران به شمار می‌روند.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با اشاره به شرایط تحریمی، اذعان داشت که در این شرایط که همه نالان شده اند، شرکت‌های زیر مجموعه ما اتفاقا موفق‌تر عمل کرده و حتی با ظرفیت مازاد در حال فعالیت هستند و این نشان می‌دهد وقتی به جوانان اعتماد شود آن‌ها پاسخگو بوده و مجموعه تحت مدیریت خود را دگرگون می‌کنند.
اسکندری با بیان اینکه مدیران سازمان اقتصادی کوثر تنها ۱۳ نفر بالای پنجاه سال دارند و ما با میانگین سنی پایین مدیران می‌توانیم به جرات بگوئیم که موفق هستیم، تاکید کرد: سعی ما بر این بوده تا الگویی که در هشت سال به مرور و بدون سر و صدا به آن رسیده ایم را به فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم، تا بتوان از آن در جا‌های مختلف کشور استفاده شود.
وی ادامه داد: سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران و یک دستگاه تولیدی و اقتصادی است که از هیچ گونه ردیف بودجه‌ و یا امتیازی از دولت بهره نمی‌برد و قصد دارد با اقدامات و عملکرد خود در قالب یک مجموعه الگوی اقتصادی، برخی ظرفیت‌های موجود در کشور و در حوزه اقتصادی را مطرح کند.
اسکندری با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان مسئول رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران نقش بسیار بارزی در توسعه و ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت دارد، تصریح کرد: سازمان اقتصادی کوثر نیز به‌عنوان سازمانی وابسته به بنیاد، باید با این فعالیت‌ها و اقدامات هماهنگ باشد.
مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: مسئولان ذی‌ربط باید برنامه مدونی برای استفاده از ظرفیت‌های کشور ارائه دهند تا جوانان متخصص وارد میدان شوند، ولی می‌بینیم بسیاری از مسئولان، اعتقادی به این ظرفیت‌ها ندارند و فقط یأس و نا امیدی را به کشور تزریق می‌کنند و باید گفت: این افراد، عامل نفوذی در سیستم اقتصادی کشور هستند اما این در حالی است که با روحیه جهادی جوانان می توان بر مشکلات کشور پیروز شد و بتوان پیشرفت و ترقی را به سمت کشورمان جاری و ساری سازیم.
وی گفت: دو تفکر " ما می‌توانیم " و " ما نمی‌توانیم " از ابتدای پیروزی انقلاب وجود داشته‌اند؛ اندیشه نخست مربوط به امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و تفکر دوم را کسانی مطرح می‌کنند که یا ظرفیت‌های کشور را قبول ندارند یا عامل نفوذی هستند.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در پایان تاکید کرد: فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور است و کار جهادی فقط مربوط به یک یا دو سازمان و وزارتخانه نیست، بلکه هر کس در هر جایگاهی باید این فرهنگ را سرلوحه قرار دهد.

ترویج فرهنگ ایثار و اعتماد به جوانان؛راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور است

ارسال نظرات