خبرهای داغ:
به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن:
آزاده سرافراز سردار حسین معروفی بازمانده 13 شهید در خاطرات دوران اسارتش گفت: در اردوگاه ما را عامل شورش می‌دانستند.
کد خبر: ۹۱۶۶۱۴۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان اظهار کرد: در جریان کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان و دیدار با رهبر فرزانه انقلاب وقتی کتابم را به ایشان هدیه دادم ایشان از من پرسید «حالا چرا اسم کتاب را بچه‌های حاج قاسم گذاشتید؟» من هم به ایشان گفتم در دوران دفاع مقدس فرمانده گردان مالک‌اشتر لشکر ثارالله کرمان بودم و حاج قاسم فرمانده لشکر بود.

وی تصریح کرد: 31 شهریور سال 1367 در تک سراسری عراق فرمانده گردان بودم که در نزدیک سه راه حسینیه منطقه شلمچه به دست دشمن بعثی اسیر شدم.

* سردار حسین معروفی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان بازمانده 13 شهید

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: خانواده‌ام را برای همه چیز آماده کرده بودم، قطع نخاع، شهادت، مفقودالاثری و جانبازی، ولی اصلاً فکر نمی‌کردم اسیر شوم. خانواده بنده و همسرم در مجموع بازماندگان 13 شهید هستیم، در خانواده‌ای که چهار برادر بودیم یک نفر شهید، یک جانباز 70 درصد و یک آزاده داریم.

معروفی افزود: خانواده فکر می‌کردند بنده شهید شده‌ام و برای اینکه آرامش‌شان برهم نخورد خبر اسارتم را داده‌اند لذا همواره منتظر جنازه‌ام بودند.

وی ادامه داد: آزاده‌ای بودم که صلیب‌سرخ ما را ثبت‌نام نکرده بود و هر آن امکان داشت در زیر شکنجه‌ها شهید شده و به‌عنوان مفقودالاثر اعلام شویم.

در اردوگاه ما را عامل شورش می‌دانستند

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: یکی از افسران عراقی گفت «سریع غذایتان را بخورید و بیایید بیرون که جشن داریم.» دلم ریخت و پرسیدم چه جشنی؟ گفتند «خمینی مرده است و جشن تمام شدن زندگی او را داریم.»
معروفی خاطرنشان کرد: در اردوگاه ما را عامل شورش می‌دانستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها