کد خبر: ۹۱۶۶۲۲۴
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
به گزارش بسیج اشکذر:
مرحوم قطب الدّین راوندی رضوان اللّه تعالی علیه به نقل از ابوهاشم جعفری حکایت نماید:
روزی شخصی به محضر مبارک حضرت ابوجعفر، امام محمّد جواد علیه السلام وارد شد و اظهار داشت: یاابن رسول اللّه! پدرم سکته کرده و مرده است و دارای اموال و جواهراتی بسیار می‌باشد، که من از محلّ آن‌ها بی اطّلاع هستم؛ و من دارای عائله‌ای بسیار سنگین هستم، که از تامین زندگی آن‌ها عاجز و ناتوان می‌باشم؛ و سپس اظهار داشت: به هر حال من یکی از دوستان و علاقه‌مندان به شما هستم، تقاضامندم به فریاد من برسی و مرا از این مشکل نجات دهی.
امام جواد علیه السلام در پاسخ به تقاضای او فرمود:: پس از آن که نماز عشای خود را خواندی، بر محمّد و اهل بیتش علیهم السلام، صلوات بفرست. پس از آن، پدرت را در عالم خواب خواهی دید؛ و آن گاه تو را نسبت به محلّ ثروت و اموالش آگاه می‌نماید.
آن شخص به توصیه حضرت عمل کرد و، چون پدر خود را در عالَم خواب دید، به او گفت: پسرم! من اموال خود را در فلان مکان و فلان محلّ پنهان کرده ام، آن‌ها را بردار و نزد فرزند رسول خدا، حضرت ابوجعفر، امام محمّد جواد علیه السلام برسان.
هنگامی که آن شخص از خواب بیدار گشت، صبحگاهان به طرف محلّ مورد نظر حرکت کرد. و، چون به آن جا رسید، پس از اندکی جستجو اموال را پیدا نمود و آن‌ها را برداشت و خدمت امام جواد علیه السلام آورد و جریان را برای حضرت بازگو کرد؛ و سپس گفت: شکر و سپاس خداوند متعال را، که شما آل محمّد علیهم السلام را این چنین گرامی داشت؛ و از شما را از بین خلایق برگزید، تا مردم را از مشکلات و گرفتاری‌ها نجات بخشید. (۱)
۱-الخرایج والجرایح: ج. ۲، ص. ۶۶۵، ح. ۵
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات